Nejnovější komentáře

Autor: Klára Kušková28.03. 09:04
Autor: Karin Slunečková27.01. 21:06
Autor: Petr Černocký22.01. 13:13

BB - najdi si svou akci...

<Květen '24>
poútstčtsone
 1 2 3 4 5
 6 7 8 9101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
     závod      promítání      koncert      přednáška      ostatní      párty      dětská akce      víc akcí

Boulder s.r.o

praha

10.06.2015 14:07

Přelezy týdne 23

Adam s Ondrou strávili nějaký ten pátek za louží a děly se tam věci neuvěřitelný. Adam 2x na bedně a na skalách zkosil co dalo. Martin tlačil na pilu, ale bohužel to na finále nevydalo. Na skalách si spravil chuť. Jsem moooc rád, že oba se k tripu vyžvejknuli a můžeme se dozvědět něco ze "zákulisí". Ostatním palec nahoru, že se do Přelezů prolezli a vy ostatní makejte a dávejte o sobě vědět. Jen díky vám tahle rubrika může žít.
Tak jdeme na to :)

Adam Ondra Jade 8B+ (Flash), Bear Toss 8B (Flash), Don't get too greedy 8B (Flash), White Noise 8B+ RMNP Carnage 8A+ Guanella Pass
"Týden v Severní Americe byl ve výsledku celkem úspěšnej, i když v obou závodech bylo jemné zklamání, a to hlavně ze závodu ve Vailu, na skalách jsem si ale parádně spravil chuť a splnil letošní cíl skalní sezony. První světový pohár proběhl v Torontu v hokejovém stadionu. Profily byly spíše kolmé a technické, takže mě celkem pěkně sedly. První trapas už proběhl na jedničce v semifinále, kdy jsem nevylezl plotnu, což je většinou moje doména. A totéž se stalo na trojce ve finále, kdy jsem se připravil o první místo a korunoval jsem to dlouhým váháním na čtverce ve finále, kdy mi tak nateklo, že už jsme na další dobrý pokus nemě sílu. Naštěstí všichni favorité se ani nedostali do finále a tak mi dva topy stačily na třetí místo.
V pondělí ráno jsem přeletěl do Colorada a čekalo mě pár dní na skalách. Sešel jsem se s Davem Grahamem, a hned ještě v pondělí mě vzali do skal. Ač plánovaný restdej, tak jsem to nevydržel a pověsil se do Bear Toss 8B, které jsem celkem v poklidu flashnul. Další den jsme se vydali do Wild Basin, kdy jsme šli ještě s rakušákama. S Jakobem Schubertem jsme se pustili do parádního White Noise 8C, které mě po pár pokusech pustilo a Jakob se pustil až nahoře ve výlezu. Shodli jsme se ale, že 8C to spíše nebude a 8B+ bude odpovídat více.
Ve středu pak přijel Martin Stráník s Kačkou a jei jsme do Guanella Pass. Zde se nachází známý bouldr Ice Knife 8C, na ten ale bylo trochu teplo, tak jsme dodělali na nějakejch lehčích bouldrech.
Po čtvrtečním restdeji následoval Svěťák ve Vailu. Až na trochu nepřipravenou meziizolaci to byl parádní závod se skvěle postavenými bouldry. Kvalda a semifinále šla velmi dobře. Ve finále byly celkem lehké bouldry už od pohledu kromě dvojky. Ta se mi totálně na max jako jedinýmu podařila vylézt, ale totálně jsem všchno spálil na trojce, kdy jsem dvakrát spadl z topu. Ve druhém pokusu jsem dlouho váhal, vymýšlel, top neudržel a už jsem neměl sílu na další pokus. To byl fakt trapas. Nakonec to stačilo na třetí místo, ale trochu to zamrzelo, protože 4 topy a vítězství bylo fakt blízko.
Vše jsem si ale vynahradil další den. Jeli jsme do RMNP, což možná byl možná trochu bláznivý nápad vzhledem k tomu, že jsem večer musel stihnout letadlo. Dejva Grahama dostat z postele brzo je nemožné takže jsme se na parkoviště dostali 12.20 a do skal po dlouhém pochodu přišli až před 14.00. A za necelou hodinku už jsme zase museli odcházet, abych stihl letadlo. Každopádně tuto hodinku jsem využil více než efektivně. Flash Dont get too greedy 8B a zvláště Jade 8B+ budu mít v hlavě hodně dlouho. Splnění cíle letošní sezony, moje první 8B+ na flash (všechny ostatní 8B+ na flash bépluska nejsou) a parádní zažitek."

Na Facebooku na stránce Davida Grahama najdete mega super videa z Adamových přelezů.
Stránka je ZDE

Adam Ondra a jeho Partička :)

Martin Stráník Free Basin 8A a Don't get too greedy 8B RMNP, Carnage 8A+ Guanella Pass
"Začnu popořádku...ve středu s Kačkou přeletáváme do Colorada, a ještě rychle frčíme do Guanella Passu, kde s Adamem dáváme lištový Carnage 8A+. Závody jsou oproti Torontu v super atmosféře i bouldery jsou zábavnější a více silové. V kvaldě Adam exceluje, i mně se daří, dokonce vylezu i kolmáče, a hlavně díky tomu taky postupuju. Ve druhým boulderu mně lupne v koleni, to se stane i vícero lidem Schubertovi, Levier dokonce odstoupí ze semifinále. Celkově závod plnej zranění Puccio se zrakvila při rrozlezu a Storka si ve finále obnovila zranění prstu.  Před semifinále se cítím docela dobře, koleno drží, ale v průběhu se projevuje únava z kvalifikace a vůbec si už ani neužiju silový bouldery, vím co dělat, ale ruce nechtěj poslouchat. K tomu od prvního boulderu lezu s dírou v prstě, to moc nepřidalo... Celkově jsem ale spokojenej, je potřeba mít ještě víc natrénováno, aby zbyly síly i na další kola :). Adam v semifinále nenechá nic náhodě a ve finále mu první místo doslova proteče pod rukama. Hned další den po závodech vstáváme brzy a valíme do boulderu za Grahamem, tam ještě všichni spí, tak se dostáváme do skal až o půl 1. Hodinu a půl šlapeme do kopce a jsme u Jade. Času je málo, Adamovi letí večer letadlo a tak rychle se rozlezeme já ladím Greedyho 8B a Adam pak s betou suše Flashne, mně se taky zadaří přelez. Super boulder, komprese a náskok do stisku, přesně pro mě. Adam chvíli spočne a pak jde na Flash Jade, klíčový krok udělá a pak už to nepouští. Všichni co tam sedíme a koukáme jak puci, neskutečnej výkon. Jen to vidět na živo, vidět co je v lezení ještě možný...úlet. Graham je z toho vykolejenej ještě celej večer...Po flashi balíme a spěcháme z kopce, Adam nás opouští, my s Kačkou ještě zůstáváme. V pondělí nás Chad Greedy bere do Wild Basinu, kde dávám Free Basin 8A a skoro i krásný 8B Naked and Afraid. Je to tu nádherný, příroda, bouldery, jsme unešení..chtělo by to zůstat :)"

Martin Stráník SP Vail

Jinak musím vypíchnout skvělou aktivitu na FB stránce ČHS! Pecka a najdete tam fůru super videí. Čekujte ZDE

Katka Čižmárová Lykožrút 10-, Turniska
"Nedávno sa mi podarilo vyliezť moju prvú dvojcifernú cestu za 10- (8a+), cestu Lykožrút na Turniskách. V deň keď som cestu spoznala, by mi ani nenapadlo, že  v nej budem o pár minút "zavesená" aj ja. Spolulezec Ivo mal Lykožrúta rozrobeného už z minulého roka, tak si doňho šiel ozrejmiť kroky. Keďže sa mi cesta zdola páčila, rozhodla som sa, že sa pôjdem pozrieť aké chyty a kroky môžu byt v tak ťažkej ceste.  V mojom doterajšom lezeckom pôsobení (6-ty rok) som zatiaľ najťažšie liezla asi štyri 7c(+)ka, tri som aj dala, ďalšie som zatiaľ ani neskúšala. Každý rok som sa snažila zlepšiť aspoň o stupeň a celkom to vychádzalo. No 8a mi prišlo vždy ako supeeer. Povedala som si, že aj tie 7c-čka sa mi podarili celkom na pohodu a na bouldrovke mi to ako tak ide :), takže by som to už aj ja konečne mohla zúžitkovať. Pravdupovediac trocha ma nakopli aj články o všetkých tých prelezoch báb naokolo. Cestu som v podstate hneď v prvý deň skrokla- samozrejme za pomoci rád Dušana a Iva- no stále som ju upravovala nejakou ženskou variantou  Bola som z toho rada, no na každej ďalšej návšteve som niečo zmenila. Keď som už softvér mala ako tak "naučený" objavil sa zas nejaký ďalší, lepší. Zo začiatku je v ceste ľahšie lezenie po vcelku dobrých chytoch a potom to začne- oblinka, malé lišty, policový spoďák a dynamický náčah na záver. Prvý problém mi robil náčah do dierky z veľkej obliny, na ktorej som silou vôle rozťahovala dlaň ako sa len dalo. Ďalej prišli celkom zaujímavé kroky potrebné pre prechod do spoďákov. Cesta postupne graduje  do malých záverečných líšt, ktoré preberáte každým smerom a popri tom sa snažíte dostať do spoďákov. Posledný krok problému je náčah do špáry, ktorá je dobrá no musíte sa do nej dobre trafiť .....Pre nižších je dosť obtiažne vymyslieť si nohy a nadupať ich hore a ešte sa z nich nejako odraziť. V prelezovom dni som kvôli horúčavám ani nedúfala, že cesta pustí, no na napočudovanie som ju dala hneď po rozlezovkách na prvý pokus dňa.
Na skúšanie ciest som nebola vôbec zvyknutá, no par návštev mi Lykožrút zabral a posledné tri som padala už len z posledného kroku. Pobudla som tam cca 6-7 dní v priemere 3-4 pokusy na deň. Veľakrát sme na Turniská vybehli až poobede po práci, takže času na pokusov a oddychov nebolo až tak veľa. Samozrejme, brala som to ako tréning.
Ku klasifikacii sa 100 % vyjadriť neviem, keďže je to moja prvá cesta vôbec v obtiažnosti od 8a. Vyliezla som ju relatívne rýchlo, a som aj rada, pretože  na skúšanie zvyknutá zatiaľ nie som, a všetko na viac ako tri pokusy sa mi vidí veľa :)
V minulosti bola vraj v ceste sekaná dierka a cesta bola ohodnotená 9+ no už pár rokov je dierka zalepená - ja vlastne ani neviem kde bola :) a všetci prelezci sa jednohlasne zhodli (aj v denničkoch na climbe) že obtiažnosť cesty je 10- , tak ja to meniť chlapcom nebudem :) :) :) Osobne si však myslím, že cesta je hlavne teda v závere tažšia pre nižších. Táto cesta až tak veľa prelezov nemá, no a ženský asi tiež nie. Tak sa teda teším a asi sa skúsim pozrieť aj do iných podobne ťažkých, uvidíme či náhoda alebo pokračovanie :) Veď ešte sa musím vrátiť k nejakému 8a preskakovať sa predsa nepatrí."

Katka Čižmárová

Jiří Lautner Bleskosvod Xc, Adršpach
"Bleskosvod je klasická pískařská cesta, kde se mísí technické, silové i morálové lezení. Je to nádherná linie. Poprvé jsem jí zkoušel asi pře pěti lety a od té doby jsem jí měl v hlavě. Největší motivací bylo, že stále odolává nájezdům různých pískovcových mistrů. První nález a AF přelez jsem udělal za pomoci Ondry Beneše, který však musel odjet a tak jsem to s nelibostí vycvakal. Druhý den však, dorazila pískovcová legenda Marcel Toman, alias Kubrt a ten se nenechal dvakrát přemlouvat. Po nacvakání jsem dal ostrý pokus a spadl v podstatě ve vylezeným u posledního kruhu díky ulomenému stupu, takže nastalo klasické peklíčko, jestli to padne.Druhý den, bylo totální vedro a kůže brečela, ale naštěstí to po ukrutném boji pustilo. Kubrt to poslal tentýž den večerním pokusem a cesta se po devíti letech své existence dočkala hned dvou přelezů."

Jiří Lautner Bleskosvod Xc

Honza Novák Inspirace Xc, Křížový Vrch a Diktátor 8A, Teplické Skály
"Inspirace vede na Křížáku na Leopoldovu věž a řekl bych, že je to solidní nařez po jednoprdách. Zabralo mi to celkem 7.p ?. Přišlo mi to těžky, ale s lanem nelezu a bylo vedro. Diktátor je parádní bouldr pod Chrámovkama. Šel jsem tam naslepo a docela dlouho jsem to hledal, ale nakonec našel. Celkem dlouho jsem to krokoval. Po zkrokování jsem to poslal na 6p. Nutno říct, že za podmínky to bude asi lehčí.

Moc často o zahraničních přelezech nepíšu. Vlastně zatím asi vůbec. Tenhle týden ovšem vylezla na svět zpráva, která je natolik famozní, že musím smeknout a zároveň se pochlubit :).
Ben Moon skoro 49 let! zbombil Rainshadow 9a, Malham Cove
Moon je pro mě jedna z největčích lezeckých perzóoon a mám obr radost, že to dal! Je to démon a idol mého nejen lezeckého dětství :). O to větší jsem měl radost když navštívil Bébeso, které bylo V Jámě a mohl jsem s ním pokecat. Super!
Lezení je dokonalej sport :) Nikdy není pozdě a asi je fakt na čase abych i s tou svojí kostrou taky krapet hejbnul. V zásobě mám ale ještě pořád dost výmluv takže se asi nic světobornýho nestane :). Každopádně tohle je motor jako hrom!!!

Moon blog ZDE

Don Olifson a Ben Moon v oldschool BB

No a když mi jeden kluk udělá radost, tak ji druhý zase trochu zkazí...Idoly z mládí jsou prostě potřeba a ať pátrám jak pátrám tak fakt ten největší borec byl prostě Vinetů. Možná ještě tak ten jeho brácha Železná pěst, ale Vinetů byl stejně víc. Symbol dobra a odvahy a prostě sekáč jak má být :)
Jednou to přijít muselo a ten co mu dal tělo a styl Pierre Brice odešel do věčných lovišť. Velký Manitou si ho povolal, ale pro nás všechny Vinetů žije dál!

Každý den, každá minuta, každá sekunda! Vnímejte to :) Stojí to za to...
Oliváč

Přidat komentář
Autor:  Pro vložení komentáře je nutné být přihlášen