Nejnovější komentáře

Autor: Klára Kušková28.03. 09:04
Autor: Karin Slunečková27.01. 21:06
Autor: Petr Černocký22.01. 13:13

BB - najdi si svou akci...

<Květen '24>
poútstčtsone
 1 2 3 4 5
 6 7 8 9101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
     závod      promítání      koncert      přednáška      ostatní      párty      dětská akce      víc akcí

Boulder s.r.o

praha

12.08.2015 12:57

Přelezy týdne 32

Opět vedro jako prase a opět se našlo iks statečných kterým je to prostě jedno a zalezou tak, že se objeví v Přelezech týdne. Hustý. Holky se vrátily z Afriky a přivezly si spoustu suvenýrů :) Paráda. Jak a kdo se měl si přečtěte v následujících řádcích. Pár lidí jsem nedohnal a jeden to cíleně bojkotuje :) Je to darebák! Tak to je :).

Karina Bílková
"Do Rocklands jsem se snažila odjet s co nejmenším očekáváním, protože mě už od března bolí zápěstí a bála jsem se, že nebudu moct pořádně lézt. Během prvních dnů se ukázalo, že to půjde, když vynechám některé bouldry a to mi stačilo k nastartování motivace, urvat toho v Rocklands co nejvíc. Od druhé poloviny zájezdu jsem tedy začala zkoušet i těžší bouldry a jako první pustil boulder Jaws 7C, který jsem zkoušela asi tři hodiny, ale nechtěla jsem odejít, protože jsem byla v každém pokusu blíž a blíž dobré hraně. Boulder jsem nakonec vylezla za úplné tmy za světla čelovek a byla z toho první mega radost.
Jako první 7C+ mě pustil boulder Stalker on the horizont, kde jsem měla výhodu dlouhých nohou a hypermobilních kyčlí. Dvěma patami proti sobě jsem si ulehčila nepříjemné překopávání nohou, a tak mě boulder pustil docela rychle.
Nejdlouhodobějším projektem v Rocklands byl pro mě boulder Tea-arch high 7C, který mě pustil až při třetí návštěvě, ale bez kterého jsem rozhodně odjet nechtěla. Super linka stopem s nepříjemným krokem do ramen mi dala zabrat asi nejvíc, ale mám z ní největší radost.
Poslední den, kdy jsem ráno prohlásila, že budu sběrač a budu lézt hlavně lehké bouldry a hodně, jsem se posadila pod strop v sektoru French Side, který zkoušel Tomaso a nějak se mi tam zalíbilo, takže jsem nakonec vylezla nejdřív přímou linku Bob Volte 7C a potom i prodloužení boulderu po hraně Black Cat 7C+. Celková statistika mě taky dost těší, vylezla jsem 97 bouldrů, z toho 13x 7A (5 na flash), 2x 7A+, 8x 7B, 3x 7B+ (1 na flash), 3x 7C a 2x 7C+, pro mě prostě pecka výlet!"

Karina Bílková Stalker on the horizon

Dominika Dupalová Stalker on the horizon 7C+, The Rhino 7B+, Rocklands
"První půlka našeho pobytu v Rocklands pro mě byla trochu náročná...byla dost zima a se zmrzlýma prstama jsem se nedokázala namotivovat ke zkoušení těžkých bouldrů. Poslední týden se naštěstí oteplilo (podle většiny bylo na lezení až moc vedro;) ) a přišla konečně motivace i přelezy :). Nejvíc si vážim "Nosorožce", protože je to pohybově krásnej dlouhej boulder na impozantní šutr a musela jsem se v něm hodně kousnout. A "Stalker" už byla jen třešnička na dortu, co nám prostě sedla. Krásná stropová silovka, kde je sice trochu spor o klasifikaci, ale upřímně....u kterýho bouldru neni Emotikona smile A hlavně...koho zajímaj čísla, hlavně že se leze :)"

Dominika Dupalová Rhino

Petra Růžičková Runway 9+/10-, Moravský Kras
"Kras je prostě nejlepší, tak mě nenapadlo nic jiného, než zde strávit víkend v těch největších parnech. Potkali jsme tam i další nadšence. Kája měla nacvakanou Runway. Je to přímá varianta Sofie, kterou jsem vylezla už v roce 2009. Tak se mi do toho moc nechtělo...zjistit, že jsem za 6 let neposílila. Ale nakonec mi to nedalo a zkusila jsem to. Jeden pokus připomonout si Sofii, pak nazkoušet spodní bouldr jen nad bouldermatkou a hurá do pokusu. Prvním pokusem mi Sofie ukázala, jak malé chyty jí narostly a vzhledem k tomu, že staré skály nedisponují přílišnou výškou jsem se proletěla nad zem. Skvělá práce jističe, avšak mě málem přeřízlo lano vejpůl. Takže první presku dva metry nad zemí je dobré si cvaknout. Půl hodina pauza a hurá do dalšího pokusu. Za podpory všech přítomný a celá spocená jsem se radovala ze  slaňáku."

Petra Růžičková Překvapení, Staré skály

Ondra Ďoubal Selbst Ist Das Kind 8c, Angel Heart 8a+/b, Bloc rockin` beats 8a+, Self destroying prophecy 8a OS, Wenigstens Flügel 8a Flash, Out Of Work 8a Flash, Adlitzgräben

Z Ďoubalíka něco dostat to je lepší se dloubat v nose :)...Ale já mu pokoj teda nedám :)!

Ondra Ďoubal

Petr Bláha ???8b+, Escragnolles
"Další odpočinkový den v Escragnolles :). Druhá délka minulého 8b. Dobouldruješ to ke slaňáku, tak tak cvakneš, vůbec nemůžeš, no a místo orazu musíš udělat dalších jedenáct silových kroků. Pak je to lehčí, ale nikde žádný oraz a pod slaňákem zapeklitý boulder, blbě stojíš, držíš oblé krápníky a jsi našponovaný jak struna.Byl to třetí den lezení v řadě, tak jsem vybojoval první délku, nějak urval prvních pět kroků po slaňáku a pak už to dobojoval do konce."

Jan Jeliga v Zillertalu: Pepino Pilotino 7c+/8a OS, Coque Au Vin 8b+, Alarm 8a, Caramello 8b a v Schleier Wasserfall: Chiquita 8a+ flash, Helium 8b+
Přidal toho ještě víc, ale tohle jsou největší pecky.
"Tak jsem zase po roce vyrazil někam na lano a celkem se i dařilo. Nejdřív jsem byl 4 dny ve Schleieru, o kterém bych řekl, že je poslední dobou neprávem opomíjená oblast. Pro sedmičkového a osmičkového lezce je tu kopec super cest a lézt se dá poměrně dobře i během teplých dnů. Tady se zadařilo následující. Cool your foot man 8a+/b: Silově vytrvalostní začátek ve velkém převise, potom pojišťovací krok na hraně a následně lehčí dolez. Pohybově moc pěkná cesta. Chiquita 8a+ na flash: Zase pecka, 2 bouldry oddělené odpočinkem. Moje první pořádné 8a+ na fl. Helium 8b+: Člověk leze prakticky bez odpočinku už od začátku a na konci je boulder po oblých a sklopených chytech (dost záleží na tření) s nepříjemným trefováním dvouprdy jako pojistkou. V tom kroku se mi povedlo spadnout třikrát v řadě. Celkem teda 6 pokusů a radost z prvního 8b+. Následoval týden v Zillertalu, kde jsem se musel potýkat s horkem a špatnou podmínkou, ale nakonec něco padlo. Caramello 8b: Krásná cesta, kde se mi po průlezu povedlo čtyřikrát spadnout v posledním bouldru aniž bych měl natečeno, když mi ustřelila noha nebo ruka :). Coque au vin 8b+: Dole bouldřík, pak lehčí lezení a uprostřed cesty nepříjemné místo po kterém by člověk už asi neměl padat. Určitě je to spíš lehčí, zvlášť za podmínky to musí být úplně něco jiného. Pak se ještě povedlo pár 7c+ na os a tak všelijak podobně."

Jan Jeliga foto: Martin Spilka

Jan Vopat Dolomity – Piz Ciavazes, PRIZ 7b OS (9 délek, 250m)
Převzato z Facebooku:
"O letních prázdninách jsem s rodiči vyrazil na další lezecký trip začátkem srpna do Dolomit. První den v pondělí jsme šli lézt do skal na krátké sportovní cesty kousek pod passo Sella. V oblasti byli svišti a taky jednoho jsem zahlédl, jak vykukuje z díry pod kamenem. Vylezl jsem tam cestu Ciapa e tira lunga 7c+ na 0s a 2x 7b na Os. Večer jsme se potkali s kamarády z Ústí n. L. Další den jsme šli na ferratu, která nám zabrala skoro celý den. Vyšli jsme na vrchol Piz Boé 3128m. Ve středu jsem s tátou lezl vícedélku – Baci da Honolulu 7b, která měla 4 délky a zabrala nám 3 hodiny. Byla to moje první zkušenost s lezením v horách. Hodně mě to nadchlo, tak hned další den jsme vstávali v šest hodin a šli lézt opět vícedélku s názvem PRIZ 7b. Ta již měla 9 délek (250m) 6a+,6a+,6b,7b,7a,6c+,6c,7a a 5c. a vedla stejně jako předešlá na Piz Ciavazes. Tuto jsme zvládli za 4 hodiny. Jednalo se o lezení v kolmé stěně s několika převisy, většinou technické lezení po malých lištách. Jištění po nýtech s rozestupy asi jako v Labáku. Všechny délky jsem lezl na „prvním“ a povedly se na OS. Díky tátovi, který si v cestě sice na „druhém“, ale s batohem, pěkně máknul. Pak sestup s pár slaněními, který nám zabral asi hodinku. Parádní zkušenost, krásné hory, výhledy, těším se na další lezení v horách. Poslední den šel táta lézt s Ještěrkou, nějakou klasiku a já jsem s mamkou, Berťou a Věrkou šel túru kolem Sassolunga. Cesta byla nekonečná a dlouhá, byla to fuška, ale výstup na vrchol ferratou a pak ten výhled byl super. Počasí bylo parádní od pondělí do pátku, ale mělo se o víkendu pokazit, tak jsme se přesunuli do Frankenjury, kde bylo lezení v neuvěřitelným vedru, tak jsme se vydali už v sobotu domů. Těšil jsem se na trénink v chládku naší bouldrovky."

Jan Vopat

Tomaso Greksák Black Shadow 8A+, Rocklands
"Black Shadow som si bol pozrieť už pri prvej návšteve Rocklands 4 roky dozadu. Vtedy to bolo len take platonicke zoznamenie, hlavne preto, že to vtedy liezla Melissa Le Nevé a nechceli sme jej moc "potiť" chyty. Pred dvomi rokmi bol celý sektor Tea Garden zatvorený, lebo je na súkromnom pozemku a majiteľom sa zdalo, že tam lezci robia bordel, takže sa mi tam podarilo dostať až tento rok. Naliezli sme do toho deň pred Spilkinovym odchodom, hneď ráno, lebo aj napriek tomu, že do toho svietilo slnko, fúkal taký vietor, že nám baby museli držať bouldermatky, aby nám ich neodfúklo hneď jak odlepíme riť zo zeme. Ráno som si to skrokoval, s tým, že večer by to mohlo pustiť. Večer však prestalo fúkať, teplota moc neklesla, iba čo vystúpila vlhkosť, takže po troch pokusoch keď som padol v poslednom ťažkom kroku som to zabalil. Po reste som sa tam chcel hneď vrátiť, ale celý sektor sa kúpal v hmle a tak sme sa tam dostali s Karinou Bílkovou až na ďalší deň. Opäť poriadne fúkalo a keďže bolo treba robiť video z prelezu z každého uhla a nemal mi teda kto hádzať bouldermatky naspäť pod chrbát, musel som sa hecnúť a vyliezť to. Je to nádherný boulder na krásnom veľkom zakliesnenom balvane a aj napriek tomu, že kvôli veľmi delikátnej päte mi Martin na prvé pokusy požičiaval Pytóny, ukázalo sa, že po krátkom strečingu a jemnom ladení tam v pohode držali aj Ozóny od Ocúnu. Posledný týždeň už bolo hodne teplo, tak som sa už nehrnul do ničoho príliž tažkého a radšej som navštívil sektory a bouldre, ktoré som ešte nepoznal a vyliezol si pár pekných 7C a 7C+. Tohoročný Rocklands ultra super bomba naj. Na január už zbierame posádku do Bishopu, kto by sa chcel pridať píšte :)"

Tomáš Greksák

Ondro Švub Shosholoza 8A+, Rocklands
"Za tri týždne sme videli kopec nadhernych problemov ale nebol cas sa pri niecom zastavit na dlhsie. na rychle prelezy bol plodny vlastne len jeden den ked sa mi podarilo preliezt Panama 8A a Shosholoza 8A+. po ostatne sa budeme musiet este vratit :-)"

Ondro Švub

EYC Mitterdorf - Evropský pohár mládeže v Mitterdorfu
Tři finalisti! Jakub Konečný (kategorii A) 2.místo. Eliška Adamovská (kategorie B) 8. místě a Martin Jech (kategorie junioři) 8. místo

Kompletní Czech Dream Team

Eliška Adamovská
"Po úspěšných kvalifikacích se mi podařilo do finále postoupit z 3.pozice. Finále se mi ale nepovedlo podle představ a vyšlo z toho 8. Místo
:). Celkově jsem v Evropském poháru mládeže skončila na krásném 5. Místě.

Eliška Adamovská Photo by: Moritz Leibhaber

Martin Jech
"Na závod do Mitterdorfu jsem se díky dobré formě těšil, ale cítil jsem mírnou nervozitu, neboť se jednalo o můj poslední evropák a tudíž o poslední možnost postupu do finále na takovém závodě. Mírně mi nahrávaly profily, které byly hlavně kolmé, což mi oproti ostatním dost sedí, nicméně počasí šlo proti nám všem, neboť teplota nad 35°C měla k podmínce opravdu hodně daleko. Junioři to vychytali dobře, protože měli obě kvalifikace vlastně ve stínu, nicméně odpoledne přišla taková prádelna, že bylo na padnutí i ve stínu. První cestou jsem proběhl až do výlezu, kde jsem minul nohu pro další krok, který by znamenal 3. flek v cestě oproti danému 10.. Druhá cesta mi vyšla pěkně až na odpolední prádelnu, což v kombinaci s kolmou cestou po oblinách vytvořilo nezapomenutelný lezecký zážitek. I přes pocit, že každou chvíli zkolabuji, se mi daří přežmoulat všechny boule a dolézt opět do výlezu, kde sice opět prošlápnu, ale výkon v cestě mi stačil na dělené třetí místo, což v součtu stačilo na 8. postupové, díky čemuž jsem se mohl radovat z prvního finále.
Finálovka byla pro změnu ve velkém převisu, byla spíše bouldrová a nabízela velké množství dobrých odpočinků včetně jednoho no-hand kolena. Lezlo se mi parádně. Nebyl jsem nervózní, šlo mi v cestě orážet, ale chybám jsem se i tak nevyhnul. Nakonec jsem spadl z velkého členitého chytu, který jsem nabral v oblině, která mi příliš nezabrala a nebyl jsem schopný z ní udělat nic dál. Výkon stačil na 8. flek. Finálový výsledek sice mohl být lepší, nicméně jsem i tak velmi spokojený, neboť jsem si postupem splnil jeden z cílů letošní sezóny a několikaletý sen."

Martin Jech foto: David Urbášek

Jakub Konečný
"Na tyhle závody jsem původně nechtěl jet a plánoval jsem deep water solo ve Velkém Meziříčí. Nakonec mě Binter presvědčil a vyjel jsem. První kvalifikace byla strašná, lezlo se v kolmáči a ještě k tomu na slunci a po oblinach. Druhá kvalda už byla lepší, převislá po lištách. Do finále jsem postupoval z pátého místa. Finálovka byla v největším převise spíše po lištách a to mi sedí. Dolezl jsem docela vysoko a zastavil mě dlouhý krok z obliny do obliny :) s vysokou nohou, kdy jsem myslel, že tenhle krok ještě dám ale neudělal jsem ani plusko. To mě stálo první místo."

Jakub Konečný na bedně foto: David Urbášek

A to je vše bejbiny :). V pondělí jste měli rozhovor s Aloušem, včera v úterý BB novinky a dneska Přelezy týdne. Co víc si přát :)?
Snad už jen to počasí by mohlo být vhodnější na lezení a bude nám všem hej.
Tak se držte
Oliváč

A jurští experti dávejte bacha! Koukejte se na nebe a mějte helmu:)!

Více infos ZDE

Přidat komentář
Autor:  Pro vložení komentáře je nutné být přihlášen