Nejnovější komentáře

Autor: Klára Kušková28.03. 09:04
Autor: Karin Slunečková27.01. 21:06
Autor: Petr Černocký22.01. 13:13

BB - najdi si svou akci...

<Květen '24>
poútstčtsone
 1 2 3 4 5
 6 7 8 9101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
     závod      promítání      koncert      přednáška      ostatní      párty      dětská akce      víc akcí

Boulder s.r.o

praha

19.08.2015 14:30

Přelezy týdne 33

Teploty nám klesají a hodně rychle se řítíme do lezeckého vrcholu roku. Podmínka se blíží a rekordní teploty budou minulostí. Teď se to pořádně vyrpší a pak...A PAK se bude kosit. Kombajny na polích mají sice hotovo, ale lezecké mašiny teprve vyjedou a budou se dít věci :). V minulém týdnu se i přesto bombilo a objevilo se pár statečných, který udrželi tuhle rubriku nad vodou. Tak jdeme na ně.

Petr Bláha La Totalité 8c+, Gorges Du Loup
"La totalité je druhá délka cesty Total Minus, tu jsem přelezl v létě 2010. Pokračování je přísných deset jedenáct kroků, silové tahy, pak nejistý skok a záludný výlez do plotny (tam jsem dvakrát vyhučel ve čtvrtek). Skoro vůbec se to neleze, poslední přelez byl v roce 2005 od Lo Picolla (ten tomu dává 8c, protože v první délce se prochází). Docela jsem se divil, že jsem byl schopen lézt, měl jsem hrozný spánkový dluh a při jištění jsem usínal. Ale strop na začátku byl dokonale pod kontrolou, pak jsem málem spadnul v madlech, horní část byla hodně na hraně, ale skok jsem trefil, pak vynechal všechna presa a nějak vybojoval výlez do plotny. Čímž se moje sbírka cest v jedenáctém stupni rozrostla na dvacet kusů. Jak říká nejmenovaný politik, "Dámy a pánové, kdo z vás to má," :)"

Petr Bláha

Největší překvapení roku a naprosté skalní lezecké eso je Jakub Konečný (16 let!). To je prostě senzace tenhle lezavec :) a v předešlém rozhovoru padlo, že by brzo mohlo padnout další pumelenice v Krasu. No a Glutaman už to má za sebou...A v ten samý den přidal ještě další palby....Neuvěřitelný...

Jakub Konečný Glutaman 8b+, Bu Bu Bu 8b/8b+, Ippolito 8a+ Sloup
"Ve čtvrtek jsem s kamarádem z Hranic vyjel na Lidomornu dolézt už toho Glutamana. Nalezl jsem do něho abych si připomenul kroky a dalším pokusem poslal. Nějtěžší je prostě ten bouldr, uděláš pár dynamičtějších kroků, odpočineš v madlech a pokračuješ až do slanáku. Přišlo mi to jednoduché ale to bude asi tím že jsem to měl nachozené. Takže na pátý. Hned potom jsme jeli do Starých ve Sloupu. Nalezl jsem do Bububu, kde spodní lehká pasáž přes madla nebyla lehká, protože den před tím pršelo a celý spodek byl durch mokrý. Dokrokoval jsem až do výlezu, který měl být nejtěžší. Držíš malý oblý chyty a zvedáš to do oblého madla. Pokusy jsem chtěl nechat na příště, ale nedalo mi to. Nalezl jsem znova a padlo to. Vůbec jsem to nechápal. Potom jsem zkusil Ippolito a zase nejtěžší až nahoře. Druhým vylezeno. Nevím, kdy se tam v nejbližší době podívám, ale za týden mě čekají závody v Arcu, tak doufám, že zbyde i nějaký čas na skály. V krase chci zkusit už něco těžšího, Pohádkové sny... :)"

Jakub Konečný

Zuzana Ulrichová Master Blaster 8a+/8b, Frankenjura
"Paráda, paráda, co víc chceš psát? :) Nebudu lhát, byl to proces, žádný náhodný přelez. Všechno vlastně začlo už v roce 2012, kdy jsem do toho náhodou vlezla, cesta mě chytla, tehdy jsem zkrokovala nahned, takže to byl jasný cíl. Akorát už na něj nedošlo, pak přišlo druhý dítě a dostat se zpátky na tuto úroveň mi trvalo dost dlouho. Jinak teda zpět k Masterovi-celkem jsem napočítala 6 návštěv, ze začátku jen neděle, ale to bylo fakt krokování a vymýšlení programu, potom 2 víkendy ve 30stupních horka, takže nevím, jestli se to dá počítat, nejlepší byla poslední návštěva-jasný přelezová, ale hlavně jsem pokus před přelezem změnila podruhé program a hned vylezla-ten den 4.nálezem do cesty, takže dolez byl na bomby. boj o holej :) velkej dík patří Majklovi, kterej mě vlastně do přelezovýho programu (oči, díra, lišta na levačku, vykozit a rozpažka do madla za hranu) přemlouval celou dobu, ale já ho zkusila až teď v sobotu. No hrozný, ale hlavně, že to padlo, už jsem nedoufala. Dál mám rozlezený ještě nějaký 10- a Majkl mě přemlouvá do něčeho těžšího, tak uvidíme co bude...:)"

Zuzana Ulrichová

Katarína Čižmárová
"Hneď ako som sa dozvedela, že Tomaso chystá boudrový výjazd – viactýždňový a ešte inokontinentálny, neváhala som a už som bookovala letenku. Na bouldrovom tripe som bola prvý-krát kedže na skalách leziem prioritne na lane- lebo bouldre na SR veľmi nemáme :), alebo to aspoň nie je tak komplexne a komfortne pokope. Chcela som si konečne vyskúšať „silu“ z pretekov a bouldrovky aj na šutroch bez lana. Brala som to ako tréning a vhodnú príležitosť nepotiť sa u nás v trópoch a čo to sa priučiť od skúsenejších. No a natrafila som na bouldrový raj ! Bouldrové zoznámenie sa pomaly pretavovalo do lepších a lepších výkonov. Už hneď prvý týždeň sa mi podarilo vyliezť niekoľko 7B čiek, druhý pribudli 7B+ ka (vážim si hlavne boulder The Rhino 7B+ a ešte boulder Crack dealer 7B+,v ktorom sme s Ráďom nahádzali neuveritľne veľa pokusov, no aj v bouldri Minki 7B som sa prekonávala, lebo to nebol absolútne moj štýl) a tak som sa postupne dopracovala aj k 7C a 7C+.....
Dokopy som preliezla cca 94 bouldrov, z toho 8x7A, 4x7A+, 6x7B, 4x7B+, 1x7C, 1x7C+
AN AMAL ROOF 7C: V ten deň, keď som vyliezla môj prvý 7C boulder „An Amal roof“ sme sa všetci zobudili na príšerné teplo. Posádka v Rocklands dokonca rozmýšľala nad neplánovaným restdayom, ale ja som liezla len jeden deň po predošlom restdayi, tak predsa mám ešte dosť síl na lezenie a dosť času na oddych neskôr. Čo tam po teple a s ním spojenej teórii o koži . (ako začiatočník na bouldroch som na to celkom neskôr aj trpela a je len zázrak, že s tak zodretou deravou kožou som doliezla statočne až do konca výjazdu).Tak teda môj verdikt v ten deň bol jasný - ja idem určite na skaly. Ostatní sa rozhodli ísť sa kúpať no nakoniec sa zázračne zamračilo, rozfúkalo a z teplého dňa bola podmienka. (Tak sa teda aj nedôverihodní na pol ceste k vode otočili a šli rovnako liezť). Ja som medzitým hrala pravú bouldristku a okrem vaku som na chrbte vyniesla aj dve bouldermatky - aj to bol dôvod na sektor Sassies, keďže bol blízko ubytka a cca 15 minút pešo. Boulder An amal roof som si obzerala už pri predošlej návšteve sektora. Krásna dlhá línia, ktorá šla z druhej strany bouldru Un petit Hueco dams Rocklands 7B+, ktorý sa mi vtedy podarilo dať druhým pokusom a na konci sa spojili do morálového záveru. Charakter spodnej časti bol v podobe stropu po menších chytoch a silový prechod doľava. Prvé kroky som si vymyslela veľmi rýchlo cez pätu a v malých chytoch som sa cítila napohodu. Domyslela som ešte prechod doľava, ktorý mi robil trocha problém, no netrvalo dlho a spojenie bolo na svete. Posadila som sa na začiatok a asi na 2-3 pokus som to za povzbudzovania Írov a Škótov preliezla v celku .Keď som prešla začiatok a potom prechod doľava čakal ma ešte nepríjemný dynamický náčah, vytrvalosť a na konci morálový dolez s vyhnutím sa skaly popravici, čo už nebol až taký problém 
STALKER ON THE HORIZONT 7C+: S Domčou sme sa vybrali druhýkrát nabudené z predošlej (neúspešnej) návštevy pod silovicu menom Stalker on the Horizont, ktorý osobne hodnotím za 7C+, najtažšie bolo pre mňa prehodenie nôh z pravej strany na ľavú s rukami na Ježiša a ešte tažšie udržať na pravú ruku ostré „zmrtky“, pretože na mojich bruškách sa už sotva dalo vravieť o nejakej koži. Ak sa mi pri jednom pokuse podarilo zodrať na pravačke ešte aj to zvyšné málo kože čo na nej bolo, vtisli sa mi slzy do očí a v bolestiach som myslela, že boulder zapytlím. No ani neviem ako som nazbierala sily ešte na pár pokusov a nakoniec úspešne môj opäť prvý 7C+ boulder preliezla."

Katarína Čižmárová, Tea arch high 7C, foto Tomaso G

Martin Jungling Trommelfeuer Aus Der Schwanzka 8A, Schimpansenbaby 8A+, Incubator 8A+/8B, Zillertal

Tenhle darebák zase někde poletuje a nedá se lapit do webový sítě :)

Martin Jungling, foto: od Mamči :)

Štefan Bednár Octopussy 8A, The right hand of darkness 8A, Hydromancer 8A, The left hand of darkness 8A+, Astronautenfieber 8A, Unendliche geschichte 2 8A, Foxy Lady 8A, MagicWood

"Tak vybrali sme sa na svetaky a medzi kolami samozrejme nejako vyuzit cestu a cas. Takze sme ostali 2 tyzdne bouldrovat v Zillertali a potom Magicwood
Pred odchodom som si dal 2 rekondicne tyzdne troska vic som zamakal a bolo to aj citit liezlo sa mi ovela lepsie :). Po Imste sme ostali tyzden v Zillertali, avsak boli sme tam prvykrat kym sme sa zorientovali a nasli nieco co sa da liezt, kedze bolo stale vlhko a sparno, preslo 5 dni a nic sme nevyliezli ...
Tak sme sa presunuli do Magicwoodu. Prvu noc sme mysleli ze na dalsi den ideme hned naspat lebo camp bol totalne preplneny nastastie sa nam podarilo najst miesto na stan a tak sme ostali na dalsich 5 dni. Magicwood uplna pecka krasne bouldre na kope ci lahke ci tazke, clvoek behapo lese a nevie co skor liezt, o to horsie ze mas obmedzenu silu a hlavne kozu :). Chcel som poskusat nieco tazsie ale ked listujes sprievdocu a vidis milion krasnych lahsich bouldrov tak ti to proste neda sediet v jednom bouldri 3 dni a na ostatne pozerat :). Tak sa nakoniec taktika zvrtla na prelezenie co najviac co najtazsich bouldrov, co islo rychlo do toho som sa oprel co vyzeralo na dlhsie som len krokol a siel dalej :). Tak sa mi podarilo preliezt niektore klasiky, musim povedat, ze som si dlho lepsie nezaliezol aj to cloveku co to da :). Celkom mi to slo a neviem ci to je lahsou klasou alebo som bol v dobrej forme, ale to je jedno, zaliezol som si mega na hrane sil :). Pred Mnichovom som dal 2 dni oddych citil som sa paradne ...
Avsak zivot pise aj smutne pribehy a svetak pre nas dopadol velmi smutne priam tragicky :(
Na technickom mitingu pozorne pocuvam co a jak ci niesu nejake zmeny, no nic sa nehovorilo. Spominali len ze je vela petekarov ze mali vela prace s pripravami. Ze budu striktne dodrziavat izolacku ... Ziadna zmienka o zmene programu, len sa zmienili o karticke ktoru maju mat pretekari na krku pre pohyb v areali ze tam je vsetko dolezite... Vacsinou sa tie karticky ani nepouzivaju este nikdy ma ju nikto nepytal preukazat :(. Tak som ju mal zalozenu v taske a hovorim si: no ked nespomenuli ziadnu zmenu casu tak plati to co mam na oficialnom dokumente z netu a na karticke je to iste ...Na karticku ma nenapadlo pozriet riadil som sa podla oficialneho dokumentu o preteku. Rano idem do izolacky medzi 8-9 a hovorim si ze si vyberiem tu karticku mozno ju predsa len bude treba tentokrat, pozriem druhu stranu a z hrozou v ociach vidim iny cas izolacie ...Tak som prisiel do izolacky ze uz je zavrete chvilu som sa ich snazil presvedcit ze doslo k nedorozumeniu ale nedalo sa nic spravit tak sme pobalili auto a smutne odisli domov :(."

Štefan Bednár

SP v boulderingu Mnichov
Poslední závod světové série v boulderingu pro rok 2015

Martin Stráník 2.místo
Martina už jsem netrápil dalšíma otázkama a rozhovor o tom jaký to na SP v Mnichově bylo (a nejen o tom) najdete ZDE

Martin Stráník foto: Lukáš Bíba

Adam Ondra 8.místo a celkově 3.místo!

Adam Ondra celkově třetí v boulderingu 2015

Díky všem za reporty.
Mějte se a držte se
Oliváč

Prázdniny jdou do finále a zbývají necelé dva týdny. No a pak zase začne školní kolotoč...Ikdyž vysokoškolákům až někdy v říjnu. Samozřejmě ti co tlačí na pracovní pilu, tak těm jsou prázdniny celkem fuk. V BB finišujeme a připravujeme se na "novou sezonu". Máme řadu novinek, které se s novým školním rokem rozjedou. Změnou prošly dětské lezecké kurzy a stále se víc a víc zdokonalujeme abychom nebyli jen takové BejBysitting centr, ale fakt to směřovalo k lezení...Ale upřímně :) Co chcete s čtyř až max desetiletými dětmi dělat...:). Novinku chystáme v oblasti dospělých kurzů a velký tlak chceme vyvinout na probuzení v lezcích touhu trénovat a pokusit se jim "ukázat cestu". Spolupracujeme s FTVS a chystáme z BB udělat testovací/tréninkové centrum. Zapojit se bude moct kdokoliv bez ohledu na to jakou momentálně leze obtížnost. Velkou novinku na kterou se taky můžete těšit shrnu pod heslem "Joga" nebo prostě cvičení...kompenzace...prostě jak kdo chce. Bude to velký :)!

Jako bonus ještě přidávám super fotografie od Lukáš Bíby!

Držme palce, pěsti na další kola SP tentokráte v obtížnosti!