Nejnovější komentáře

Autor: Klára Kušková28.03. 09:04
Autor: Karin Slunečková27.01. 21:06
Autor: Petr Černocký22.01. 13:13

BB - najdi si svou akci...

<Květen '24>
poútstčtsone
 1 2 3 4 5
 6 7 8 9101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
     závod      promítání      koncert      přednáška      ostatní      párty      dětská akce      víc akcí

Boulder s.r.o

praha

09.09.2015 21:02

Přelezy týdne 36

Přelezy týdne s číslem 36 máte tu. Podmínka přišla :). Tak teď už jen vyladit tu časovou podmínku a sláva nazdar výletu. Bomb, bomb, bombastic. To placatění se po skalách je prostě náramný :). To prostě nemá chybu. Taková blbost a jak to člověka potěší :). Tak jdeme na ty bombice co uvízly minulý týdne na vašich udice!

Martin Jungling Bílý Sex 8A/8A+, Great White 8A/8A+, Celej Dekr 8A, Deckerland 8A, Dlouhej Černej 8A, Labák
"Měl jsem teď pár dní volno. Tělo fungovalo podle představ a navíc v Labáku podmínka neskutečná. Povedlo se mi během čtyř dní přelézt 3x8A a 2x8A/A+. Navíc jsem přelezl Sundeckera takže neskutečná radost. K boulderum samotnejm nic moc psát nebudu. Všechno to jsou výdržovky v převise a padáš protože ti dojde :). Nic extra silového."

Martin Jungling

Petr Bláha Le Coté Du Diable 8c a La Discoteca 8b+, Gorges Du Loup
"Le côté je nedávná kombinace v Jurassicu, začneš Le côté obscur a utečeš do La queue du diable. Lidi si to píšou jako 8c+, tak jsem to chtěl srovnat. A Diskotéka je strop, boulder na začátku a na konci, uprostřed mazané hákování špiček. Pokud chcete 9a, musíte mě někdo odjistit :)."

Petr Bláha a nové projekty. Lano visí v Abyss, v pozadí TTT.

Martin Stráník Tiumen 8B, Saze 8A+, Labák
"V mým zájmu byl hlavně projekt přímo stěnkou, ale lištu kterou jsem už jednou dolepoval se opět ulomila a na jiným místě, tak jsem se uchýlil k tréninku.Tiumen je jedna z dalsich variant na Cernym Bivaku v Labáku, lezeš Decent Fellow v protisměru a dolezeš to novým 7Béčkem od Skáliče, který s bandama dostane pravý grády."

Štefan Bednár Father and Son 8c (11-), Hellboy 8a+, Frankenjura
"Boli sme sice v Jure, ale nejake ozajstne Jurske lezenie nam velmi neslo :). Ten Father and Son je skor take normalne sportove lezenie, listova vytrvalost, ale velmi pekna cesta graduje do oddychoveho madla pred lahsim zaverom :). No ale co sme boli pozriet ine cesty tak to ako dovidenia je tma nejaky Steinbock kratky stropik po dierkach za 8c a tam kym sme to ako tak vymysleli rozsekali kozu tak na druhy pokus sa uz nedalo ani zavesit do nastupu :). Potom som este skusal kolmicku za 8c a to ako tiez dovidenia to by trebalo sa kus sustredit na tie dierky zasa ponatahovat tam slachy asi nema vyznam :). Ako je tam fajn len treba poznat tie sektory a chodit na konkretne veci no na prvykrat sme nasli aspon nieco. Este jedna cesta sa dala ale na to sme prisli az posledny den Hasenmonster na Amfiteatri. Teraz sme v Arcu a ta prava previsnuta cast tak to som myslel ze je kus lahsie ale je to troska ina vytrvalostna liga :D:D:D:D
Father and Son: Prislo mi to dost lahke, ale ako som pisal myslim ze to nieje original frankenjursky styl :). Proste sme natrafili na tu cestu vyzeralo to fajn po chytoch tak sme sa do toho pustili, este to skusala nejake nemka, tak sme pocekovali finty a po prvom naleze som predpokladal ze to pojde na druhy... ten som spadol v hornom cruxe a na treti som spadol v poslednom kroku, potom uz nebola sila, po reste prvym nalezom i ked nie tak lahko ako som predpokladal to slo. Cesta je to nadherna listove vytrvalostne lezenie :)."

Štefan Bednár

Ondřej Ďoubal Los Brňos 8c, Višňové
"Co k tomu říci.. je to hezké. Umělé ale hezké :)"

Ondra Ďoubal

Jakub Konečný Troppo Schwar 8b, Massone
"Po nevydařených kvalifikacích jsem do semifinále postupoval z 18. místa. Dolezl jsem až do stropíku, kde bylo potrěba přehodit nohy na druhou stranu, tam jsem hodně zaváhal a po pár krocích spadl. Ještě dva spadli jako já, ale byli lepší v kvaldě tak postupovali oni. Hned po semi jsem šel za klukama do Massone. V Reine vibesu bylo natažené lano, tak jsem si říkal že to zkusím zítra. Tak  jsem aspoň zkusil Troppo schwar 8b a na druhý vylezl. Docela krátká cesta, bouldr madlo bouldr ale hezká. Hned po příchodu do kempu jsem zjistil že zítra ráno odjiždíme, místo dvou lezeckých dnů, takže Reinis nechávám na příště..."

Jakub Konečný

Karina Bílková Dlouhej Kouř 7C+, Černý Bivak, Labák - Pravý Břeh
"Do labáku na bouldry nás poprvé vzal Míra Sameš před 14 dny, kdy jsme skoro celý víkend strávili v Černém bivaku. Dlouhej kouř se mi líbil na první pohled, jasná linka s vyváženě těžkými kroky, kde pro mě bylo nejtěžší udělat polodynámko v polovině bouldru. Tuhle sobotu jsme tam znovu vyrazili, počasí nám přálo a potom, co to Jonáš Jarník vylezl na flash, jsem se hecla taky a pátým pokusem dne jsem to vylezla."

Karina Bílková foto: Martin Spilka

Jan Jeliga Krkavčí Matka 8a (OS), Krkavka
"Bylo to moje poprvé na Krkavce a tak jsem ani pořádně nevěděl, jak se tam jde. Takže jsme přes hodinu bloudili mokrým lesem až jsem kdesi vysoko nad námi spatřil na skále fleky od mága. No aspoň jsem se trochu rozhýbal. Lezecké cíle byly 2, os Krkavčí matky a prolézt si nějakou těžší cestu. V Matce jsem měl docela štěstí a všechny sekvence jsem hned trefil správně, ale nahoře už jsem měl tak nateklo, že jsem se málem poroučel dolů z madel. Pak jsem si ještě prolezl Rallye, kde mi přelez unikl opravdu jenom o vlásek. Tam zase trochu toho štěstí chybělo. Určitě se tam ještě vrátím, až budu silnější a pak to všechno rozsekám :)."

Jan Jeliga, Coll your foot man 8a+/b

Štěpán Nosek Ballermann 8b, Frankenjura
"Je to novinka z minulého roku, kdy mě na ni upozornil Kuba Hlaváček, že to je nejen pěkná, ale i sjízdná desítka. Dal ji sice na druhej, ale to je jeho standard, co se přelezů desítek týče, takže jsem to bral s rezervou. No, ale po prvním hladkém průlezu jsem věděl, že tady něco nehraje, neb ze zkušeností vím, co to je si poprvé prolézt jurskou desinu. Počkal jsem si na lepší podmínku a celkově pátým pokusem vylez, což je další jasnej indikátor, že to desina není. Bylo by mi vskutku proti srsti to psát za deset, když většina jurských „vytrvalostních“ destmínusek mi přijde těžší. A „modří vědí“ :). Klasa se určitě časem ustálí, ale já to vidím za krásných 10- :)."

Štěpán Nosek s prckem :)

Richard Gelle Sika dura dura 8b, Vernar
"Sika dura dura je spojenie cesty Sika dura a predíženia cesty Alkáč, ale kdeže. Názov odkazuje na materiál, po ktorom sa v Sika dure lezie aj to, že je to ťažke, ťažké.  Bol som presvedčený, že to vyleziem, ale nečakal som to teraz, dlhšiu dobu som v podstate neliezol."

Richard Gelle, Sika dura dura, foto: Peter Kuchár

Matěj Svojtka Neuropatolog XIa/b, Příhrazy, Zbytečná smrt Xc a La Bomba Xb, Labák
"Neuropatolog: Patolog mě slušně potrápil nekonečně dlouhým nátahem do oblý lištičky, kterou se mě nedařilo správně nabrat. Nepříjemná mě připadala i pasáž mezi prvním a druhým kruhem, kde člověk dělá nejistý kroky na hranici podlahy. To rychle vysaje morál a po jednom dvou pokusech už jsem se musel hodně přemáhat do dalšího.
Smrt: Když jsem zkoušel Smrt poprvé, nepodařilo se mě ji vůbec zkrokovat a jenom jsem si v ní roztrhl prst. Při další návštěvě mě naštěstí Vojta Cihla poradil jednoduchej a funkční program, kterej společně s parádní podmínkou vedl k celkem rychlému přelezu. Diky!"

Matěj Svojtka, Nebezpečné stoupání, foto: Kuba Křovák

Eliška Adamovská Gameboy Plus 8a (Flash), Massone a finále MSJ Arco 2015
"Na svůj první juniorský světový šampionát jsem se hodně těšila. Italské Arco mám ráda. Už když jsme tam dojeli, mělo město tu správnou lezeckou a závodní atmosféru. První den jsme se podívali na úžasné finále bouldrů, druhý den proběhly procházky, zmrzky…, odpočinek a registrace obtížnosti. V úterý se lezly první kvaldy, já byla před tou svou hodně nervózní. Lezla jsem hned zkraje a sotva jsem do cesty nalezla, nervozita byla pryč. Lezlo se mi dobře, dolezla jsem vysoko, asi 3 presky od topu. S údivem jsem pak sledovala, jak soupeřky padají níž a nakonec mě v této cestě přelezla jen Ashima. Stejně jako já dolezly ještě dvě holky.
Druhá kvalda se lezla další den (závodníků bylo moc), věděla jsem, že mám semifinále jisté, nebyla jsem tolik koncentrovaná a to se mi vymstilo. Nelezla jsem jistě, dělala chyby a dolezla osmá. To znamenalo 4. postupové místo do semi. Sen splněn. Když jsem se rozlézala před semifinále, cítila jsem, že dnes se mi poleze dobře. Sice jsem zase chybovala, sjížděly mi nohy, ale dolezla jsem až na konec stropu, což znamenalo postup do finále, a ještě k tomu z 5. místa. Následoval den volna, který byl pro mě ve výsledku asi osudný, a pak už přišlo sobotní finále. Byla jsem hodně vystresovaná a nervózní. Od začátku se mi lezlo špatně a nejistě. Málem jsem vypadla hned dole. Nakonec jsem dolezla zhruba do půlky a skončila sedmá. Bylo to lepší umístění, než jsem předem očekávala, ale přesto jsem byla smutná, a to hlavně proto, že jsem nelezla tak dobře a lehce.
Abych si spravila chuť, vydali jsme se ještě do skal, že si aspoň trochu zalezeme. Nebylo moc času, pomalu se začalo smrákat, když jsem se konečně rozlezla a nalezla do cesty, kterou jsem si vybrala. Byla to cesta Gameboy Plus za 8a. Těžké místo v převísku jsem přelezla, ale asi deset minut jsem strávila ve výlezu, už jsem to nechtěla pustit. A nepustila, cestu se mi podařilo vylézt na FLASH, vůbec jsem tomu nemohla věřit."

Eliška Adamovská, foto: Monika Brkalová

Mládežnický dream team v Arcu :)

Report jak jim to šlo najdete na stránkách Horosvazu

A nejlepší nakonec. Ozval se náš kouzelník a to je super! :)

Adam Ondra 2 x 9a Witchhammer a Brunhilde a řada dalších prásků
"Na Flatangeru nakonec padly hned na druhý pokusy dvě nový 9a - Witchhammer a Brunhilde. Navrtal jsem novej projekt, kterej asi bude 9a+, první den s únavou po vrtání mi šel, po restdeji, kdy jsem jej měl zbombit, mi šel velmi neslavně. Vyzkoušel jsem ještě skok v projektu Klokaní skok, který mi šel dobře (což neznamená, že by to bylo hned na vylezení), ale na přelez už bylo málo času (9b?). Po cestě z Norska jsme se stavili v Hellu, kde padl tamní předposlední projekt, název zatím nevím a bude to okolo 8c+, Alex Megos mi to potom odpoledne zopakoval.
Po strastiplné cestě z Norska s problémy s autem a dvoudenním tréninku doma jsem v Arcu se štěstím vyhrál duel, i když to bylo čtvrtý den lezení v kuse. Byla super atmoška a konečně trochu těžší cesta, zhruba 7c a muselo se už docela lézt. Pátý lezecký den se mi pak v nové oblasti Padaro podařilo vylézt dva nové projekty od Paola Benvenuttiho. Jeden zatím bez názvu tak 8b+/c, druhý se jmenuje Corazon Invertido je za 8c/c+. Slušelo by se říct, že obě cesty teda byly onsight a že to jsou jedny z nejhezčích cest, co Arco nabízí. Díky, že mi Paolo nechal cesty zkusit, měl je totiž obě na vylezení a já jsem mu tím pádem ukradl první přelez."

Dneska maso :). Sorry, že tak pozdě. Ale jak už jsem jednou psal...Kdo si počká, Přelezů se dočká.
Dnes vás ušetřím sáhodlouhých cintů a popřeju vám klidnou středeční noc.
Držte se
Oliváč

Přidat komentář
Autor:  Pro vložení komentáře je nutné být přihlášen