Nejnovější komentáře

Autor: Klára Kušková28.03. 09:04
Autor: Karin Slunečková27.01. 21:06
Autor: Petr Černocký22.01. 13:13
Autor: Petr Černocký22.01. 13:11
Autor: Karina13.01. 10:20

BB - najdi si svou akci...

<Březen '24>
poútstčtsone
 1 2 3
 4 5 6 7 8 910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
     závod      promítání      koncert      přednáška      ostatní      párty      dětská akce      víc akcí

Boulder Boj 2024

22.01.Bboj č.2Výsledky
19.02.Bboj č.3Výsledky

Boulder s.r.o
U Výstaviště 11, Praha 7
telefon: 605 700 816

BOULDER   POHYB  
28. 3.  9 - 22  zavřeno
29. 3.  9 - 22  zavřeno
30. 3.  9 - 22  9 - 19
31. 3.  9 - 22  9 - 19
1. 4.   9 - 22  9 - 19

OTEVÍRACÍ DOBA - STĚNA

Pondělí - Čtvrtek
9:00 - 14:30 & 17:45 - 22:00
Pátek
9:00 - 14:30 & 16:45 - 22:00
Sobota - Neděle
9:00 - 22:00

OTEVÍRACÍ DOBA - POHYBOVKA

sobota 23. 3. .: 9:00 - 14:00
neděle 24. 3. .: 9:00 - 19:00

OTEVÍRACÍ DOBA - BAR

Pondělí - Neděle
9:00 - 22:00

Vstupné:

Dospělí
180 Kč

Děti
130 Kč

Kompletní ceník
Kontakt a mapa

Nutné přezuvky s sebou!
 
praha
foto

14.01.2015 09:00

(Ne) Přelezy týdne 2

foto

První Přelezy týdne bez přelezů. Ouha...No ale to se dalo čekat, že nebudou žně každý týden v roce. Už o Vánocích a na Silvouše jsem si pomohl berličkou skrz otázky na lezce a dnes toho tedy využiju taky jinak a trochu se rozepíšu ohledně toho našeho bébesa. Jediný vlastně co se můžete dočíst o nějakých bombách je u Ondry a Edity na jejich blogu.





Takže novinky v bébesu...no těch je celá řada a pořád kutíme něco nového a dotahujeme staré resty. Každé úterý zde na webu běží rekap toho, co je nového, a v tomto textu vypíchnu věci, které se tam tolik nerozebraly či neobjevily vůbec.
Jedním z restů je dotažení Podpory BB, která běžela nějaký ten měsíc.
Nabízeli jsme několik produktů, které se s větším a menším úspěchem prodávali a vy jste nám tím MOC pomohli při rekonstrukci nové BB haly 25. Jakmile najdu čas, tak každému z vás, kdo se podpory zúčastnil, ještě pošlu děkovný email. Momentálně připravujeme zeď díků, na které se objeví iks lidí a poprosím vás o fotku, kterou byste tam rádi měli anebo si vás v BB blejsknu :) To se ještě domluvíme skrz email.
Trička se připravujou a ladí. Zbylé produkty mají svůj vlastní režim a fungujou.



Bude-li mít ještě dodatečně někdo zájem se na Zdi díků objevit, tak samozřejmě není problém a stačí napsat na mejl. Triček bude větší kolekce a ty pak budou v BBshopu.

Hala 25 udělala revoluci v BB a s ní se překopal i bar a další řada věcí. Věřím, že je vše k lepšímu a že se vám u nás líbí a líbit bude. I když tedy ještě není (bohužel) vše perfektně odladěné, ale pracujeme na tom.
Na co já se nejvíc těším, je dotažení třetí části haly tzv. Tělocvičny. Zde ještě přibude naklápěcí stěna na systémové boulderování či kolečka či prostě bušení jako takové. Jak kdo bude chtít a bude to super :).
Prostě přijdu...zmáčknu knoflík a stěnu naklopím do požadováného úhlu. Rozjedu bušmendo grando a pak úhel ještě ztížím nebo naopak. Pumelenice :)! Dále se zde objeví spešl konstrukce, na které se bude dát shybovat, dělat váhy a budou zde zavěšené TRX v kombinaci s Bosu. Celý prostor bude také sloužit jako jedna velká rozcvičovna a nebudeme se muset mačkat v malém prostoru před shopem. V Tělocvičně se objeví ještě jedno topidlo a zimu tady přežijeme :)

Stavění boulderů...
Toto je věčné téma posledních dvou měsíců a probíhají "lité" boje o tom, jak kdo co vidí a jak kdo co chce. Ve staré hale byl systém značených boulderů páskama a byla hromada neoznačených chytů, na kterých se dalo boulderovat a vymýšlet si svoje vlastní problémy. V nové hale 25 (zatím) běží systém stavění pouze po barvách bez chytů navíc. Trend světa je právě stavět bouldery po barvách a nezaplevelovat boulderovku ničím jiným. Je to správně nebo to není správně? Pro jedny je to správná cesta a pro druhé ne. 
Můj názor je odjakživa takový, že boulderovka je určená na trénink a je odlišná od stěny s lanem prááávě proto, že si člověk může vymýšlet vlastní bombice a každý trénink si leze jiný věci a tělo stresuje a učí nové pohyby. Na stěně s lanem dochází k opakování stejných pohybů, a tím sice trénujeme taky, ale jinak a méně efektivně. Je to o prioritách a o tom, proč kdo na stěnu chodí. Kdo chce bušit a opravdu trénovat, tak se nemůže spokojit s označenýma boulderama a musí přejít na vymýšlení a kombinace. Stačí se podívat jak a kde vyrostl Mráza, Adam, Stráníci a vůbec všichni celosvětový bušmeni a kruto lezci = všichni jednoznačně na boulderovce! Ano, ano základ je lezení venku na skalách, kde je zlepšení nejefektivnější, ale žijeme tam, kde žijeme a moc možností na bušení venku nemáme a málokdo z nás si může dovolit cestovat po super světových oblastech. Bouldering je prostě správná volba. Hodně lidí ovšem má problém si na boulderovce přizpůsobit bouldery tak, aby si zalezli, a raději volí možnost, že lezou pouze označené bouldery. Je to taky směr, ale nebojte se přijít sami na kouzlo vymýšlení si vlastních pohybů a zdokonalování se v tom. Je to super zábava a vymyslet lezecký problém zase netrvá tak dlouho. Někdy je to víc o lenosti než o "neumu". Osobně to vidím tak, že si rád zalezu označené bouldery. Většinou mi to ale zabere do mého maxima dvě tři návštěvy a pak ztrácím motivaci zkoušet věci, co nevylezu, a opakovat již vylezené. Do nových boulderů je ještě daleko a tím se dostávám do bodu, kdy si začnu bouldery vymýšlet a různě kombinovat. Nebojte se zkoušet svoje vlastní problémy. Od toho kurňa přece ta boulderovka je. Není to stěna s lanem v pidi provedení! Využijte její potenciál a zlepšete svoje lezení...



No a jak to tedy v BB bude?
Doteď jsme experimentovali s bouldery a systémem. Finálně jsme se rozhodli takto:
Stará BB hala: Zde se opět celá stěna zahází chytama a bouldery se označí páskama. Dodají se zpátky vruty atd. a celá stěna bude určená pro REAL bouldering. Bude zde možné fičet na označených problémech a zároveň bude dost prostoru na vymýšlení vlastních věcí. Včera se zde dostavělo 60 nových značených boulderů. Boulder Boj běží a taky bude mít celou řadu změn, ale o tom až jindy.
Nová hala 25: Tady to "zatím" bude tak, že se budou stavět bouldery po barvách a nebudou se dodávat další chyty. Osobně s tím mám problém a uvidí se, jak to ještě dopadne. Jako alternativa se mi zdá dobrý doházet ještě chyty jedné barvy (třeba šedé nebo bílé), které by doplňovaly značené bouldery a dalo by se lépe vymýšlet vlastní věci. Bylo by super, kdyby se povedla ještě rozvířit diskuse u široké veřejnosti, jak kdo co má rád :). Ale nejsme na Lezci (naštěstí :)) a diskuse a komenty zde moc nefrčí. Což je ovšem svým způsobem škoda. No...vystoupít z anonymity je občas problém, ale o bulvár uplivané magory nestojíme.

Co se taky snažíme doladit, je kvalita stavění a obtížnost jednotlivých barev. Je to alchymie a pro stavěče oříšek. Vše se děje příliš rychle a není dostatečný prostor pro odladění. Rádi bychom ale drželi obtížnost daných barev a nastavený systém, že z desetí boulderů by alespoň dva měly být o trochu těžší než je standard dané barvy a dva o trochu lehčí. Jednoduše se to píše a hůře realizuje. Máte-li zájem nám s tím pomoct, tak hledáme revizory obtížnosti. V dny kdy se bude stavět revizor dorazí a bouldery ozkouší a se stavěči doladí jejich skutečnou obtížnost. Revizor má vstup zdarma. Kapacita samozřejmě omezená :) a hledáme lezce, kteří stropově lezou nyní oranžové, zelené a modré. Zájemci pište na bar@boulder.cz.

Novinkou, na kterou se můžou těšit bušmeni, je to, že se BB se stalo tréninkovým místem reprezentace. Asi 6 x ročně se zde postaví 8 boulderů (4 pro kluky a 4 pro holky), které by měly mít formát světového poháru. Na tyto bouldery budou použity speciální chyty a struktury a stavět bude Jan Zbranek, který si občas přivede ještě někoho dalšího.

Jednou z dalších věcí, co chceme pořádně rozjet, je trénování jako takové. Každej si pytlíkuje to svoje lezení a pofňukává jak je slabej, že neví jak má trénovat, jak tohle a jak tamto a taky právě, že neví jak si vymýšlet svoje bouldery :)
Hromada lezců stagnuje dlouhodobě v určité obtížnosti a rádi by se zvedli o stupínek výš. Už přes rok promýšlíme systém tréninků a školíme se, kde se dá. Spolupracujeme s FTVS, konkrétně s Jiřím Balážem, a s ČHS s Tomášem Binterem. Oba mají co k tréninku říct. Investujeme do know how a chceme to pustit do vás :)
V tuto chvíli dokončují všomožná školení Matouš Pokorný, Kuba Novotný, Katka Chvojková a Michal Barchánek, kteří jsou pilířem dětských kurzů v BB. Samozřejmě máme celou řadu dalších zvučných jmen, kteří se kurzům u nás věnují (Nelly Kudrová, Daniela Kotrbová atd atd.), ale první jmenovaní jsou nyní velmi nabití informacemi a zkušenostmi.
Velice brzy spustíme sérii kurzů, respektive hodin, kterých se budete moct libovolně účastnit a buď je navštěvovat jednorázově nebo pravidelně. Něco se dozvědět, vyzkoušet, potrénovat a...zlepšit se!
Víc info dostanete brzy, ale nadzvihnu pokličku a vypustím, že tréninky budou zaměřené na:
- Systémování boulderování a bouldering jako takový
- TRX + Bosu
- Kompenzační cvičení
- Campus, peg board a balkny


Start od února. Vydržte, těšte se... a mějte se :)
Oliváč

Jo a pro ty, co ještě nevědí :)!
Každé pondělí = Rozhovor
Každou středu = Přelezy týdne
Každou neděli = Hudební tipy
A vše pohromadě najdete ZDE
 

Komentáře

  • Autor: 14.01.2015 09:27
    čáu, jestli se ptáš na názor, tak mě navrhovanej systém rozdělení přijde dost dobrej :-) v hale 25 bych nic dalšího nenahazovala, není problém si vymyslet boulder jenom z chytů, který tam jsou součástí bouldrů, na BW to taky tak maj a funguje to parádně. Další chyty navíc budou jenom zbytečný zmatek :-)
    Reagovat
  • Autor: Štěpán Korčák14.01.2015 09:40
    Čau, Boulder Boj ANO a mezi-chyty ANO. Vše by mělo mít ale smysl a systém. Nemá smysl mít ostatní chyty na místech, kde nic nenatrénuješ. Tzn. pro mne jedna kolmička s lištama a zaházený brutus a břicha, plus max. medvědice a výlezy v Hale 25. Boulder Boj: Myslím si, že dělat bouldery po páskách, kdy každý pásek má nějakou barvu a číslo nebo písmeno, vypadá na první pohled nehezky a chaoticky. Myslím si, že by se měl zachovat koncept Haly 25 i pro starou halu. Znamená to chyty a vymyslet barvu mezi-chytů, pro předem určené profily. Max. se může výjimečně některý boulder doznačit páskami, nebo vytvořit varianta boulderu. Boulder Boj by měl lidi bavit a proto si myslím, že by to taky mělo bejt co nejpřehledněší. Další aspekt je ten, že budou mít stavěči více času na doladění a přelézání jednotlivých problémů.
    Reagovat
  • Autor: Zuzana Fišerová14.01.2015 09:46
    Jíro hustý, dobrou lavinu jsi na nás vychrlil! :-) Já bych ve staré hale přeci jen možnost vymyslet si vlastní boulder ponechala, někdy prostě člověk chce taky lízt něco jinýho, něco si vymyslet. Jinak označený bouldry samozřejmě super.
    Reagovat
  • Autor: Iris Vural14.01.2015 09:58
    Cau, ja jsem pro navrzeny koncept. Stara hala bouldery s paskami (cisla a pismena jak driv) a vruty + velke mnozstvi chytu, nova hala bouldry po barvach. Jen v nove hale nepridavejte moc chytu. Jsem v nove hale pro mene oznacenych bouldru s castesi obmenou nez pro zahazeni velkym mnozstvim chytu. Duvod je jednoduchy - prehlednost = smysl oznacenych bouldru. Pri velkem mnozstvi chytu jsou pak bouldery neprehledny, nemuzu najit chyty a navic mam problem s barvocitem a znam minimalne 3 dalsi lezce a ti znaji urcite dalsi:). Chyty se navic zamagujou a zaslapou a barva neni poznat ani pro ty co barvy vidi normalne, viz vcerejsi navsteva. Pekne do toho slapete. Drzim Vam palce.
    Reagovat
    • Autor: Jan Mach15.01.2015 14:36
      Souhlasím s Lukášem, stará hala co díra, to chyt a nová hala ve stylu německého BoulderWeltu, alespoň si přijde každý na své. A vlastní bouldr se podle mě v nové hale dá vymyslet i tak. A souhlasím i s jeho poznámkou ohledně značení bouldrů, ale s tím, že bych na stavěče rád ještě více apeloval v tom, aby ty bouldry značili tak, jako by to mělo být pro úplné id**ty. Patřím totiž taky k špatnobarvovidům a můžu říct, že pokud se v jednom profilu např. prolíná bouldr po tmavě modrých chytech s bouldrem po fialových, tak v tom mám opravdu luxusní hokej, a všechno je ještě horší, pokud to je i po chytech různé značky, případně se i najednou objeví různé odstíny téže barvy a nakonec se to všechno ještě pěkně ošlape a zamáguje. To už pak ten bouldr po nějaké době nepozná ani sám stavěč. Je mi jasné, že to není úplná legrace zmenežovat to tak, aby opticky podobné barvy nebyly u sebe. Občas prostě jsou k dispozici chyty jedné barvy a jeden volný profil, kam s nima a nazdar, ale v tom případě bych to radši ještě připáskoval a pak už to opravdu uvidí i slepý. Bude to sice nějaká práce navíc při stavění, ale podle mě to získaný uživatelský komfort bohatě vynahradí. Jinak moc hezká práce, nové prostory jsou parádní a na tělocvičnu už se taky moc těším.
      Reagovat
  • Autor: miteka14.01.2015 15:20
    Jak píše Lukáš + vruty v nové hale.
    Reagovat
  • Autor: Marek Nekvasil14.01.2015 16:28
    Změny jsou super! A na Boulder Boj v novém jsme vůbec zvědaví. Nevím jestli jste si všimli, že aktuálně značené bouldry jsou označeny čísly, ale v zápisech jsou písmenka - je to záměr? A když už se tady diskutuje o podobě bouldrů, tak v naší skupince převládá obliba značení páskami, protože je z dálky vidět obtížnost a kam cesta vede. Na zašlapaném chytu je taky někdy docela těžké poznat meruňkovou od lososové barvy :)
    Reagovat
  • Autor: dom15.01.2015 12:00
    jen bych zvážil ty nalakované, nepříjemné a nepřirozené výlezy, nebo je to záměr? jinak parádní prostory! díky
    Reagovat
  • Autor: Iris Vural15.01.2015 13:33
    Me se zase libi ze BB jde cestou nepiskovanych profilu co klouzou a nezerou lezecky.
    Reagovat
  • Autor: crash15.01.2015 22:22
    Pekna prace! Me vice vyhovuje system stareho BB (pasky) ale proc nenechat pro pestros v nove hale cesty po barevnych chytech a hladke vylezy:). Jen se primlouvam k nedavani podobnych barev blizko sebe (lososova, ruzova)
    Reagovat
  • Autor: Jirous15.01.2015 23:49
    BB je tisíc! jsem zvědavej kam se to ještě pohne, vše má své pro a proti. Já jsem pro bouldry po zřetelnejch barvách v celém BB, vypadané pásky na zem mě dost štvou. Hala 25 je už teď přeplněná chytama z bouldrů jen po barvách a vzájemně si dost překážej, neumim si představit zasekat to dalšíma "neutrálníma" chytama. Vlastní bouldr si tam může vymyslet v pohodě každý. Někdo chce všude lišty, někdo všude dírky, jinej obliny. Nechal bych to na stavěčích a případně zvýšil frekvenci přestavování bouldrů - jenže pak budou lezci nadávat, že si ty roznacvičené bouldry nestihli přelézt. Prostě pro a proti. No a co by v BB měli zvážit, jsou odměny výhercům jednotlivých kategorií a kol boulder boje. Kartáček, tejpka, pivo, vstup do BB, klidně maličkost, ale ať má smysl si vůbec něco psát. Jasně že se umísťuji vpředu :)
    Reagovat
  • Autor: Jiří Oliva16.01.2015 09:07
    Hezky! Takových komentů :) Díky, díky. Na Lezci proběhla taky diskuse a vylezlo z toho iks věcí. V podstatě vše o čem se diskutuje se ví. Vše je otázkou času a všechno se snažíme dotáhnout. Momentálně je číslo jedna otevření Tělocvičny. Hned v závěsu budou další věci. Tedy: - V šatnách určitě zrušíme ta čidla - V šatnách bude více skříněk + botník + místo na přezouvání + vymaluje se :) - Brzo se zrychlí odbavení na recepci - Překope se dopadiště ve staré BB hale - Z fitka zmizí ta mříž - Kampus bude dřevěný z iks druhy věciček. Opět bude bonus, který nikde není... - Záchody v nové hale se zprovozní - Hrad bude ještě lepší = ano je to možné a uvidíte sami :) - Zprovozní se zadní šatna pro školní třídy, ale bude se moc použít i pro dospělé - Dojde k bodové úpravě pravidel BBoje a budou i ceny :) - Ono těch bodů je ještě stopro víc a postupně to odmázneme. Díky za každý podnět. Kritika je potřeba a v bb nespíme. Makáme a zdokonalujeme. Nekonečný proces a nemáme s tím problém. Co se stavby boulderů týče, tak to zůstane v modelu v jakém je to teď. tedy Stará BB hala hromada chytů, vrutů a označené bouldery po páskách (a v poslední BBoji dokonce i po barvách chytů!) a v nové hale 25 se pojede čistě po barvách a bez dodaných chytů a vrutů. Je pravda, že těch chytů v nové hale je hromada a vymýšlet se dá :). Momentálně jsou zejména červené bouldery v BBoji lehčí a je to záměr. Dva tři těžší tam jsou, ale nečekejte kotle jako v předešlém stavění. Příště se možná zase přitvrdí, ale osobně jsem radši když lidi bojujou o topy (a topy padaj) než když se nemůžou odlepit...Předpokládám, že to i ocení víc lidí. Navíc já furt tlačím na to, že TEN kdo leze modrý nebo červený super dardy, tak si během chvilky vymyslí svoje bouldery a značený nepotřebuje. Dyť to je přece na boulderingu to nejlepší! Každý lezení je pak jiný a má svoje. Co se výlezů týče, tak to je zatím v diskusi. Až se bude montovat naklápěčka v tělocvičně, tak se během toho rozhodneme zda něco pískneme nebo ne. Ještě jednou díky za kritiku, pochvalu a vůbec za to, že se zajímáte. V rukávě máme pořád celou řadu es a postupně je budeme vybalovat :) Mějte se a bomběte.
    Reagovat
  • Autor: Karel Kralert17.01.2015 00:27
    Ahoj, já bych chtěl mj. poděkovat za dořešení sprch, fakt to hodně zvedlo komfort zázemí. Co se týče boulder boje, silně se přimlouvám za implementaci systému váženého bodování jak ho má vyřešený Marek Nekvasil na svých stránkách - http://boulder.nekvasil.eu. Díky a fandím ať vydrží energie na další změny.
    Reagovat
  • Autor: Jiří Oliva17.01.2015 11:15
    Šatny projdou ještě další úpravou (Tělocvična je ale na prvním místě :)). Boulder Boj je vize taková, že se to přeprogramuje tak, že každá barva dostane stejnou bodovou hodnotu. Bude to 100 bodů. Za přelez boulderu tedy lezec dostane 100 / počtem přelezců. Tím budou i silnější lezci "nuceni" lézt a zapisovat si lehčí bouldery, aby snížili jejich hodnotu. Marek udělal velký kus práce a možná se ještě pro jeho předpoklad "kdo vyleze to, tak 100% vyleze to" rozhodneme, ale zatím bych to viděl takto. Lezec to prostě zatím musí stopro vylézt. Do hry bych rád vrátil Boulder Contest, který by byl párkrát do roka a byl by vždy první den Boulder Boje. Je na tom ještě dost práce a mějte ohledně BBoje trpělivost :) Jak to pak jednou odladíme, tak už to pojede furt :).
    Reagovat
    • Autor: Marek Nekvasil19.01.2015 12:20
      To zní jako moc dobrej nápad! :) Jenom pozor, že když v zimě zapisuje víc lidí než v létě, tak bude za zimní cesty logicky v průměru míň bodů než za letní. A taky v průběhu jednoho kola bude bodová hodnota cest pořád padat ... To by šlo jednoduše pořešit, kdybys body rozdával jako 100 * počet lezců / počet přelezců.
      Reagovat
    • Autor: Filip Čech19.01.2015 20:03
      To tedy nevím, vetší body za obtížnost mají svůj význam. Takhle se to zvrhne v soutěž sběračů. Když se rozdíl v úrovních sníží z 5-ti násobku na 3-násobek, mohlo by to být ok...
      Reagovat
      • Autor: Marek Nekvasil20.01.2015 17:04
        Neboj, nezvrhne, koukni jak by ty body vycházely historicky na tom mém přepočtu, co citoval Karel Kralert - obtížnosti jsou hezky oddělené.
        Reagovat
  • Autor: Filip Čech18.01.2015 22:34
    Oliváči, díky za práci, kterou v Bébesu odvádíte. Ale prosím tě, ať jsou alespoň nějaký červený bouldry pořádný dardy (aspoň 5). Ať se oddělí zrna od plev. Dá to Boulder Boji větší prestiž. A těm, co je nevylezou aspoň dojde, že jsou furt ještě slabí. V každém kole je 40 bouldrů, když se mezi ně obtížnost rovnoměrně rozvrství, každý bude mít možnost si v té své obtížnosti zatopovat.
    Reagovat
  • Autor: Jiří Oliva19.01.2015 10:31
    Toto kolo je prostě pokus...Ale zadání je pořád stejné...každá barva má držet svojí obtížnost minimálně v 6ti boulderech. dva pak mají být lehčí a dva těžší...Už jsem to psal :) Snadno se to píše a hůře staví.
    Reagovat
  • Autor: hook19.01.2015 13:49
    Ja jsem pro nechani vylezu jak jsou (nepiskovat), jedine co mi na vylezech vadi jsou bouldery kde je netrivialni dynamicke placnuti te hrany (zejmena te sikme), protoze spoj desek je tam ostry plus se trochu odlupuje, takze to pri neudrzeni bolestive reze (a bude cim dal vice rezat) kuzi. Dalsi vec kterou bych k BB mel a ktera myslim zatim zminena nebyla - bylo by fajn, kdyby bylo mozne se (idealne s nejakym predstihem) docist na webu o udrzbe BB nebo nekterych sektoru, ktere budou z jakehokoliv duvodu mimo provoz (oprene zebriky kvuli prestavbe, detske zavody apod.). BB je sice velke a jde pripadne zalizt jinde, ale pokud ma clovek konkretni treninkovy plan ktery pak nejde provezt tak to trochu otravi - ocenil bych kdyby byla moznost se to dozvedet predem. Jinak jen muzu zopakovat, BB je super, poradne tlacite na pilu.
    Reagovat

Přidat komentář
Autor:  Pro vložení komentáře je nutné být přihlášen
Text:  

reklama