Nejnovější komentáře

Autor: Petr Černocký22.01. 13:13
Autor: Petr Černocký22.01. 13:11
Autor: Karina13.01. 10:20

BB - najdi si svou akci...

<Březen '24>
poútstčtsone
 1 2 3
 4 5 6 7 8 910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
     závod      promítání      koncert      přednáška      ostatní      párty      dětská akce      víc akcí

Boulder Boj 2024

praha

15.03.2017 22:01

Přelezy týdne 11

Přelezová jedenáctka. Tohle číslo je opět něco. Je nabitá, je svěží a hlavně jsem mega rád, že jsem u top přelezů byl. Viděl jsem, čuměl jsem a bylo to super! Být součástí přelezu je prostě medžik. Bohužel největší drzoun opět nenapíše ani čárku, a tak vám to budu muset zrekápnout. Tak pojďme se probít vším, co se za uplynulý týden stalo.

Nastartujeme to bouldrama a plynule přejdeme na další a další...

Miloš Němý Forma-lina 8A, Ciezkowice
"Formalina je krátke kolmé 8A s kľúčovým krokom cez spodak, ktorý sa naberie vysoko nad hlavou a treba doň nadupať až ku kolenám. Prelez ma veľmi potešil, keďže presne pred rokom som mal odtrhnutý bicák, ale očividne uz je OK. Doktorovi radšej nič nehovorím...
Video je z predchádzajúcej návštevy kedy sme v jednom dni vyliezli bouldre na videu :).
Oblasť v Poľsku sa volá Ciezkowice, je to asi 150 km na sever od nás, ale po poľských cestách sa tam ide 3hodiny :)."

Štěpán Volf Otevřená Náruč 8A, Bystřička
"Otevřená náruč byl dlouholetý projekt od Vency Kučírka, prvně přelezený Martinem Stráníken v roce 2009. Musím říct, že je to opravdu skvostný boulder, jeden z nejhezčích co jsem kdy lezl. Název proto, že na startu držíš dvě hrany, které já vezmu tak tak na rozpětí ruk. Pravá je celkem dobrá ale levá je sklopená a v některých místech se fakt blbě drží. Hrany chvíli plácáš, a pak přijde nepříjemný poskok do madlovité lišty. Mít rozpětí o pár centimetrů míň, nevylezl bych to. Výlez už je chuťovka zadarmo. Boulder byl původně oklasifikovaný jako 7C+ ale mě to přijde až moc přísný. Pro někoho s rozpětím 2m mooožná. Nevím co je na tom pravdy protože nemám srovnání, ale už od několika lidí jsem slyšel, že Martin Stráník o náruči řekl, že 8A na sněžníku jsou lezitelnější, tak nevím. Doufám že to v budoucnu vyleze víc lidí a bude v tom pořádek :)"

Štěpán Volf

Kupodivu je to takto vše a zřejmě se vylaďuje na blížící se závodní sezónu. Však taky Boulder Contest je za dveřma a pak hnedle Pardubice a celá řada dalších top akcí.
No a teď k bombení na laně. Jsem v Olianě s partičkou pušérů a dějou se tu děsivý věci. Patnáctiletá Eliška je utržená ze řetězu a valí tak, až to není hezký :). Je přísná a je super to sledovat.

Eliška Adamovská Las Gorilas en la Niebla 8b+, La Marroncita L2 8b, Red Bull 8a+, Mon Dieu 8a+, Mishi 8a, Oliana
"Na první dny jsem si naplánovala, že se budu spíše rozlízat v lehčích cestách. Cítila jsem se ale skvěle  (a taky tady moc lehkých cest není), tak můj plán trochu selhal.
První den se mi po čtyřhodinovém polospánku podařilo přelézt Mishi 8a na druhý pokus. Pak jsem nalezla do Maroncity, což je krásné 8b se dvěma bouldry a natékacím dolezem po krápnících a na druhý pokus ji přelezla. Další den jsem pak přidala Mon Dieu  8a+, které je v pravé části stěny a popravdě se mi moc nelíbilo, protože to bylo nepříjemné lezení po malých lištách - o to větší radost jsem měla, když jsem ho druhým pokusem dala :).
Po restu jsem se vrhla do Goril, které jsem si před tím jednou prolezla a po dalších čtyřech pokusech se mi povedlo přelézt moji zatím nejtěžší cestu. Je to nádherná 50ti metrová linie, ve které je nejtěžší hned spodní boulder, pak následuje asi 20 metrů lehčího lezení a pak další bouldřík na konci a nepříjemný rajbas. Nádherná cesta! Další den jsem na třetí pokus vylezla prodloužení Redbullu 8a+, které mi dalo opravdu hodně zabrat. Jde vidět, že se trénink vyplatil a pomalu začínám dohánět loňský rok :).
 Lezení tady v Olianě se mi strašně líbí, jsem tady s hodně motivující bandou, takže to leze skoro samo. Máme před sebou ještě 10 dní, takže VENGA a uvidíme,co ještě padne!"

Eliška Adamovská

Denda se rozlézá a dává tušit, jakou sílu v sobě skrývá. Snad se povede očekávaný přelez...

Denis Pail La Marroncita L2 8b, Oliana
"Jsem poprvé v Olianě a první 8b. První dny byly pro mě totálně tragické. Strašně mi natékalo a vůbec jsem se nemohl dostat do své komfortní zony. Po dvou dnech to ze mne upadlo a konečně jsem mohl něco těžkého zkusit. Zdejší cesty jsou opravdu brutálně dlouhé a tahle kráska má okolo 30 metrů!!!  Prvné délka je za 7a+ a poté následuje nohand v jeskyňce. Na řadu příjde první boulder za malé lišty a špatné stupy. Rest za patu a dál to teprve začíná. 10 kroků po malých oblých backhandech, cvaknout expresku a nejtěžší boulder je tady. Super silový kroky do celého těla za bočáky a námrd do madla. Potom už je lehčí dolez, ale když máte natečeno, jako jsem měl já, lehké to opravdu není. Bojoval jsem až do poslední minuty. Lokty jsem měl horeee a už jsem se viděl dole. Nakonec jsem prolomil kamínky a hurááá mám to za sebou. Parádní lezení v převise. Nateklé mám ještě doteď :).  Zbývá ještě hodně dní tak snad se něco podaří. Projektů je dost, tak třeba začít postupně odškrtávat :)."

Denis Pail

Ondra Ďoubal China Crisis 8b+, T1 Full Equip 8c, Fish Eye 8c, Mind Control 8c/c+, Oliana
Jako co z něj asi mám dostat. Bylo to těžký? Nateklo ti? Máš z toho radost :)? Je to mašina a to stačí. První lezecký den si nacvakal Chinu a druhým pokusem poslal do deníku. Naworkoval Té jedna a šlo se vařit. Druhý den poslal prdět Tjedničku a naworkoval Fishe. Po rest deji si projde Fishe a udělá chybku. Třetím pokusem to pošle za mříže a naworkuje Mind Control. Ještě jednou ho proleze a jde se vařit. Hned druhý den naburáci do Controlu a nedá. Okej. Čeká se na stín a pak to pošle tak, až mrazí :). Skvělá bitka a skvělý zážitek. Je to hovedo!

Ondřej Ďoubal

Mladí reproši si udělali vejletík do Jordánu a sázeli skvěle! Opět si jen postesknu, co za kulky se nedávno psalo na Lezci o jejich nekompetentosti apod. Je skvělé, že se takovéto výlety podporujou. Těším se na další nálož fotek od Standy Mitáče a především video! A samozřejmě na parádní čtivo na Emontaně.

Matěj Svojtka a Jáchym Srb Sultan Al Mujahidin 8b (500m), Wadi Rum
Matěj píše:
"Sultan Al-Mujahidin FFA 8b (500 metrů), Glory 8a+ OS team (150 metrů), Rock Empire 8a RP team (500 metrů)
O projektu Sultan Al-Mujahidin v nádherné černé stěně na věž Jebel Rum East nám hned první den po příjezdu pověděl náš soused Muhhamad (,,iz a very strong route, maj frend"), takže jsme nemeškali a běželi jsme do cesty navěsit fix a workovat klíčové délky. Původně se jednalo o hákovačku (6c, A1) z osmdesátých let s názvem Arthur's Hammer. Loni cestu dojistil, vyčistil a začal zkoušet místní nejaktivnější prvovýstupce, izraelec Elad Omer, přičemž klasu nahodil na 8b+. Cesta má 16 délek, přičemž klíčové jsou druhá (7b), třetí (8a) a čtvrtá (cca 8b), ostatní jsou celkem vyrovnané lezení okolo 6c-7a.
Do stěny svítí celé dopoledne, takže jsme začínali lézt napohodu až po obědě. Náš přelezový pokus začal tak, že když jsem se chtěl obout do lezeček, zjistil jsem, že je nemám, takže mě čekal hodinovej pochod v poledním slunku do vesnice a zpět pod stěnu. Nějak jsme se potom dohrabali pod klíčovou délku. Tou je tenká kolmá spárka, která v půlce končí a zbytek se leze kolmicí po dírkách Začal jsem lézt a cítil se fakt dobře a uvolněně. Nalezu do bouldru a první klíčovej chyt se láme a já letim dolů. Boulder tím lehce ztěžknul, takže bylo potřeba trochu vyladit program a odpočinout na vysícím štandu, což znamenalo další ztrátu času. Na další pokus už jsem si moc nevěřil, ale i přes únavu se mě podařilo dostat do super bojovného módu a délku zakončit radostným řevem. Další dvě délky jsme ještě stihli za šera, ale poslední délku pod velkou policí už lezl Jáchym v totální tmě a s čelovkou. Bivak trval do svítání asi 12 hodin, byla slušná kosa a usnout se nepodařilo vůbec, takže jsme byli rádi za dostatek hudby a Jáchymův mobil, kterej mu půjčila známá spolu s původním obsahem fotek.
Ráno jsme nastoupili zbývajících 9 délek a totálně vysušení dolezli na vrchol.
Podařil se nám první volný přelez, cestu jsme vylezli stylem RP team, druholezec s batohem lezl v kuse, co bylo možné. Kvalita skály klíčových délek je excelentní (betonový černý písek), zbytek je podobný někde Labáku, někde Ádru a místy Skaláku. Klasu klíčové délky bych viděl na soft 8b.
Za zmínku ještě stojí cesta Glory 8a+, kterou jsme lezli první den a o které jsme se dočetli na blogu slováků, kteří ji před dvěma lety onsightovali a ohodnotili jako ,,dobre 8a". Náš onsight byl trošku nervózní, neboť v 35 metrové klíčové délce jsem pořád číhal, kdy už konečně přijde boulder. Nepřišel, a stejně tak to bylo v následující ,,8a" délce. Osmáčko by to být asi mohlo, ale leda v pískovcové klase. Bizár."

Jáchym píše:
"Paradni cesta v pravé části východní stěny Jebel Rum. Při pohledu odspodu nepravděpodobná linie vedoucí středem pilíře z černého pevného pískovce. Těžký lezení se odehrává v prvních čtyřech délkách, následuje asi 10 délek osmičkového a sedmičkového lezení. První klíčová délka za 8a je technický kout, po vymyšlení programu a utáhnutí lezaček pouští celkem snadno. Následuje nejtěžší délka za 8b. Jeden den si na ní brousíme kůží, druhý den Matěje pouští. Já dávám jenom AF, na každý ruce rozřízlý dva prsty, dávat další pokusy už se mi nechce. Info pro budoucí přelezce: vzhledem k tomu, že stín do stěny přichází až kolem 1 odpoledne, je bivak ve stěně asi nutností, pěkná police je na konci 6./7. délky.
Rovněž bych doporučil vzít dostatek tejpky, pro lezce, kteří běžně nelezou 8b OS je pořezání prstů asi nevyhnutelné - bouldr se sestává z cuků po ostrých dírkách."

foto: Standa Mitáč

Terka Svobodová a Peťa Růžičková Rock Empire 8a (500m), Wadi Rum
Terka píše:
"Ahoj, tak už jsme zpět v čisťounké Evropě… Celá česká výprava vylezla cestu Rock Empire s nejtěžší délkou za 8a. My s Péťou Růžičkovou jsme klíčovou délku daly na druhý pokus na prvním. Ale chvíli nám trvalo, než jsme rozklíčovaly závěrečný bouldřík… Péťa, jako správná bouldristka, to vylezla přímo. Já jsem si poodlezla cca metr zleva a udělala pár „krtečkových“ kroků navíc a k tomu si ještě přidala už trochu morálový odlez ;). Cesta je to moc pěkná, velký obdiv klukům, co linku osadili, páč začátek by mohl jednoho trochu odradit, ale cest pak velmi brzo zkrásní. Největší zážitek z přelezu – první bivak ve stěně ;), ale jelikož byl docela naplánovaný, tak s dostatkem vody a spacákem pro dva to byl vlastně pětihvězdičkový hotel ;)"

Péťa píše:
"Rock Empire 8a
Cíl, který pro mě s Terkou vymysleli kluci, opravdu stál za to. Naštěstí jsem o této cestě nic moc nezjišťovala, ale při pomyšlení na Ondru Beneše mi naskočí dvě slova. Síla a odvaha. Takže přeci jen tam nějaké obavy byly. No a jakým stylem jsme to vlastně vylezly? Jedná se o tzv. „Domestik style“. Podle wikipedie znamená domestik sluha nebo také nosič vody, který se obětuje ve prospěch týmové režie. A my jsme měly rovnou dva! Honza Zbranek si během jumarování, tahání batohů, dlouhých chvil na štandu a při kochání se místní krajinou, dal v průběhu dlouhých 4 dnů všechny délky na OS. Jeho pravou rukou byl Standa Mitáč, který poctivě sbíral záběry, ignoroval svoje odkrvené nohy a byl stále pozitivně naladěn. S Terkou jsme se střídaly v tahání délek. V klíčové délce jsem však spadla a čekal mě druhý pokus. Proto jsme si tuhle délku obě užily na prvním konci lana. Víc si o cestě a celém výletu ve Wadi Rumu můžete brzy přečíst v mém článku na Hudy blogu :)"

Terka Svobodová, foto: Standa Mitáč, www.emontana.cz

A to je vše borky a borčata. Moc rád bych se do tohoto čísla taky probil, ale kousla mě totální marnost, a tak se s ní peru. To, co jsem před lety suše lezl, tak nyní ani neafnu :). Být ovšem součástí partičky bušmenů je super, a k tomu je zde ještě emerická smetánka, a tak se zábavné věci dějou každý den. Ďoubika už nebudu jistit v ničem lehčím než 8c+!

Mějte se a držte se. Já se snažím :)
Oliváč

Jinak Moonboard v BB je téměř ready. Ještě doladit diody, dopadiště a sesmolití článek, o čem ta potvora je. Těšíte se :)?