Nejnovější komentáře

Autor: Petr Černocký22.01. 13:13
Autor: Petr Černocký22.01. 13:11
Autor: Karina13.01. 10:20

BB - najdi si svou akci...

<Březen '24>
poútstčtsone
 1 2 3
 4 5 6 7 8 910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
     závod      promítání      koncert      přednáška      ostatní      párty      dětská akce      víc akcí

Boulder Boj 2024

praha

10.05.2017 23:59

Přelezy týdne 18 a 19

U každého dablu vždy lituju, že jsem to minule nesfouknul. Navíc prodloužený víkendy a jeden aby se pak strhnul...Jste hustííí! Zpřerážet vám všem hnáty a bude pokoj :)! Opět porce jak pro slona. K tomu skvělé závody a ucházející počasí. Až na ten nedělní déšť...
Není co víc řešit a jdeme na to!

Rozjedeme to bábofkama. Jejich drzost mě nepřestává udivovat...

Edita Vopatová Feuerball 8b, Fingerfood 8a+, Pocket Rocket 8a+, Frankenjura
"Do Jury jsem tentokrát vyrazila s mamkou, a tak výběr oblasti byl na mě. Mělo být zataženo a zima, takže mě napadlo zalézt na paletách (Kuhkirchner Wand). Vedou tam hezké cesty a měla jsem tam pytel z minula. Po rozlezení jsem se pustila do ,,Fingerfoodu“ 10-. Před lety jsem ho zkoušela, ale nemohla jsem udělat nástupový boulder po malých chytech. Teď jsem zabrala, zalomila lištičku a boulder udělala. Na třetí pokus jsem to přelezla. Docela mě překvapilo, že to šlo nějak hladce. Pak jsem si ještě prolezla cestu ,,Feuerball“ 10. Je to poměrně krátká převislá cesta s dvěma bouldery. Zkrokované a vymyšlené to bylo rychle, ale vždy mě nějak unavil první boulder,pak cvakání třetí a na následující boulder už nezbyla síla. Také se mi stalo, že mi při cvakání třetího vystřelila ruka a spadla jsem těsně nad zem. V dalším pokuse mi lezci okolo fandili ,,Come on basejumper!“:-) Rozhodla jsem si dát jeden den pauzu a obnovit síly. Po restu, když jsem si cestu nacvakávala, tak se mi lezlo dobře. No a v ostrém pokuse jsem dolezla do druhého boulderu a cítila jsem, že ještě dokážu udělat nátah do pravé lišty. Tu jsem jentaktak udržela a bylo to. Do večera nám zbývalo ještě dost času a tak jsem vybrala oblast Ziegenfelder Wände. Nikdy jsem tam nebyla. Chtěla jsem se jen tak už dolézt, ale jeden klučina tam nacvičoval cestu ,,Pocket Rocket“ 10- a na pohled se mi líbila. Tak jsem se ještě pověsila do toho. Cesta byla pro mě jeden velký zážitek. Hezké kolmé lezení a následně je 3 metry dlouhý strop se skokem na závěr. V převisu se nadají cvakat expresky. Kdo vypadne ve skoku, tak se slušně proletí. Což se v této cestě prý děje normálně. Tak jsem se ve dvou pokusech slušně proletěla a dalším jsem skok na a la muerte udělala. A spokojené po super výjezdu jsme odfrčely domů."

Edita Vopatová

Eliška Adamovská Němá Barikáda 8a, Holštejn
Report od Ély níže u  závodu...

Eliška Adamovská, foto: Radmil Schneider

Katka Chvojková Whistleblower 8a+, Frankenjura
"Whistleblowera (po domácku Pískala :) ) jsem objevila náhodou díky videu Zuzky Ulrichové, která jí slupla jako malinu na třetí pokus! Je to taková kratší převislá cesta. Zkrokovala jsem jí docela v pohodě hned na poprvé a na podzim jsem ji byla schopná dát tak s jedním až dvěma odsedy, pak zatekla a už jsem se tam nedostala. Teď na jaře to začalo jít líp a já jsem snad stokrát (no dobře, tolikrát to nebylo, ale dost na to, abych stihla dát cestě domácí přezdívku…) spadla v prakticky posledním kroku (dynamu do madla), což zpětně beru jako dobrej trénink psychický odolnosti :) Co se obtížnosti týče, tak je to spíš 8a, což mi ale radost nekazí a celej tenhle proces jsem si nakonec fakt užila!"

Katka Chvojková

Daniela Kotrbová Knock Out 8a, San Vito Lo Capo
"Na výjezd na Sicílii jsem se strašně moc těšila. Spíše jsem lezla více lehčích cest, abych se rozlezla po zimě, než abych zkoušela nějakou těžkou cestu. Vylezla jsem několik 7c+, z nichž se mi největší zážitek pojí k cestě Mega Dave, kdy můj první ostrý pokus přerušilo rojení včel. V nejtěžším místě cesty se směrem ke mně začal přibližovat mrak včel, tak mi nezbylo nic jiného, než se nechat rychle spustit na zem. Včely se pak usídlily hned vedle nástupu do této cesty. Druhý den brzy ráno jsem si celá vybátá z cesty vybrala expresky a následně pár hodin na to včely odletěly pryč, tak jsem si mohla cestu konečně přelézt. Obecně všechny cesty zde mají měkčí klasu a jsou moc krásné. Cesta Knock Out měla dva bouldříky a přelezla jsem ji na druhý pokus."

Daniela Kotrbová

Hopem, skokem přeskočíme na chlapáky. Denis je král :)!

Denis Pail Talk Is Cheap 8c, Strta Srca 8a+, Mišja Peč a Kašpárkův Hrobeček 8b, Kašpárkův Hrobeček Soft 8a+, Holštejn
"Talk Is Cheap - Počasí u nás nevypadalo vůbec dobře a tak jsem opět vyrazil do Ospu. Po poslední návštěvě jsem nechal drobeček v Talkovy a to se musí uklidit :). Plán byl jasný a to vylézt na nejvýš druhý pokus první den. Ale byl jsem pod hrozným tlakem, protože jsem věděl, že to na 100% vylezu. V hlavě se mi pořád točila myšlenka, co polezu dále, jaký další projekt budu zkoušet atd. Nemohl jsem se toho vůbec zbavit. No a takhle to bylo celý den až jsem to nevylezl. Večer před spaním se to vše změnilo a dostal jsem konečně ten správný respekt z cesty. Druhý den ráno na první pokus posílám!!! :). A co se týče cesty tak je to přesně můj antistyl :). Nevím jak mi tohle mohlo sednout :). Dva bouldery okolo 7B bez odpočinku. Skála je taková slizká, takže se to musí běžet. Tudíž jsem v klíčovém boulderu vynechal 2 expresky za sebou a občas jsem lehce líznul zem :). Radost mám velikou, protože je to mé třetí 8c v tomto roce :)."

Denis Pail

Peťo Kuric Strelovod 8c, Strata srdca 8a+, Mišja peč
"Predĺžený víkend som si vyrazil s partiou kamarátov do Slovinska. Nechcel som skúšať nič ťažké, skôr som mladším lezeckým kamarátom chcel pomôcť prekonať ich ciele a tým najmladším ponaťahovať pár ciest. Po prvom dni, keď som vyliezol asi 15 ciest a na druhý pokus poslal Stratu Srdca (8a+) som pokukoval po ceste Strelovod. Ešte som ju nevidel nikoho liezť a keďže je to spleť rôznych ciest, prvé dva nálezy som dal zlou cestou. Po porade s miestnym lezcom som na tretí pokus nastúpil do cesty správne. Sily som mal dosť, aj keď mi trošku natieklo môj tretí pokus ako na porazenie skončil tesne pred koncom, keď som netrafil madlo. Skúsil som po dvoch hodinách cestu zopakovať, ale neúspešne. Dal som teda po štvrtom pokuse Strelovodu pokoj. Na tretí deň ráno som ho preliezol na prvú šupu."

Peťo Kuric

Petr Bláha D/1+Overdose 8c, Gorges Du Blavet
K minulým přelezům:"Všechno je mokré, tak jsme zas skončili v Blavet, takové tréninkové kombinace. Z 8a do 8b do 8b, kroky pěkné, linie ujde."
A k dnešním: "No a to 8c je v jeskyni a druhá délka je taky 8c a spadnul jsem krok pod druhým slaňákem v místě za 7a+ :)."

Petr Bláha

Josef Nosáľ Hypoxia 8b, Harmanec
Nelapen :(. Umíte mi ho někdo přihrát? Díkys

Ondra Ďoubal Krucjata trzeźwości 8b, Podzamcze
Jak ten se směje, že nic neposlal :)!

Ondra Ďoubal

Kubo Kováčik Hardcore Xc, La bomba Xc, Missing link Xb OS, Labák
"Hardcore: odporučanie som dostal od miestnych borcov že si to mám skusiť. Ja som chcel liezť Černu zmiju, ale bol tam ktosi nalezeny tak prišiel rad na toto. Cestička viac bouldrova ako vytrvalostna. Pre mna to bolo v podstate o jednom kroku, kde je treba poskočiť do "diery" a dobre ju trafiť. Potom už bolo vyhrate. do vrchu pobrať pár lisť a už sa stačilo iba tešiť.
Další deň som naliezol do La bomba. Chcel som skusiť Os, ale za polkou cesty som čosika pokazil a bolo vymalovane :). Nejak som dokrokoval a šiel dole. Poslal som to až tretím, kedže som mal vrchný poskok/skok zle vymysleny. Ale ani vršok, resp prelez okolo zlanaku do Nohandu neni zadarmo. Pekne nepríjemny vylez, v ktorom sa da spadnúť. Inak čo sa týka cesty - nádherná linka, celú dobu sa lezie menších otvorených listách. Fakt krásne.
Medzi pokusmi v La bombe sme sa presunuli troška ďalej, kde Andrejka chcela liezť cestu Slepá ulička (vyliezla druhym pokusom). Zhodou okolností je tam aj Missing Link, ktorý som si ja chcel skúsiť. Podarilo sa mi to dať OS. Opať super lezenie ostatne ako väčšina ciest v labáku. Medzi troma bouldrami sa nájdu oddychové madla, v ktorých sa dá sklepať, ale nepríjemné je na konci dolez a cvaknutie zlanaku :)."

foto: Juraj Švingal

Kubo Kováčik, foto: Baabočka Hajducikova

Martin Jüngling Escapade Xb, Atlantis Xc, Labák
Nelapen :(

A boulderisti tentokrát předposlední...

Rosťa Štefánek Braillovo Písmo 8A+ Flash, Přátelský Dotek 8A, Hrubá Nekázeň, Minimal 8A, Sněžník
"Nějak špatně teď běhám, tak si to trochu kompenzuju lezením. Braillovo písmo sice teoreticky nejtěžší, ale pro mě určitě prakticky nejlehčí - kolmá stěna s malýma chytama a dobrýma nohama - líp už by mi to nikdo nepostavil. Určitě moc hezký lezení je Přátelský dotyk. Docela slušný chyty a dost kroků. Ty zbylý dvě osmičky jsou takový grcy."

Rosťa Štefánek

Štěpán Stráník Patička Ledovce 8A+, Holštejn
"V pondělí jedu po práci s Magnusem do krasu. Nejdřív jedem na Jáchymku, kde Magnuse chytám v Baselardu, po oživení kroků hezky přelézá. Ještě přidává vedlejší Powerbanku na flash. Přesunujem se na Holštějn, kde chceme zkusit pěkný lištovačky v převise. Bohužel bouldery jsou trochu vlhký a po zjištění, že se s námi hýbe nástup volíme radši ústup. Přesunujem se pod Patičku Ledovce, tehle boulder jsem zkoušel už asi 6 návštěv a ta poslední byla asi před 2 roky. Musel jsem si dát pauzu a přijít v lepší formě, která se zdála být správná právě teď, chvilku krokuju a po chvíli přelízám. Pro mě jde o hustou rozpažku do stisku, pak pravou nohu zvednout výše a levou ruku otočit úplně na spoďák. V této fázi je to extrémně silovej krok přes bicák a rameno. Ještě vyměnit nohy a pravačkou silovej přískok o dírky, dále už nekazím. Je pravda, co si pamatuju, že originál přelez se jde ještě malinko jinak, ale i tak klasa sedí. Přesunujem se ještě na Kostěje ze stoje. Tady přesně nevíme kde se může startovat pravou rukou, tak volíme hned lištu vedle očka. Moc pěknej intenzivní boulder přes stisk a zobáček, mně se po pár pokusech daří přelez. Jsme už dost na hadry, tak se jedem ještě podívat do Sloupu jestli teče potok a teče :(."

Štěpán Stráník

Richard Budinsky Numero Uno 8A/8A+, Sněžník
"To moje šontání nestojí za řeč, to dnes leze kde jaká bába s nůšou"

Richard Budinsky

Jan Novák Numero Uno 8A, Patuj Jako Nalle,fixuj Jako... 8A, Sněžník a Baselard 8A, Josefovské Údolí
Nelapen :(

Petr Handlíř Gamba 8A, Sněžník
"Bouldrem po chytech nepohrdnu, sešla se podmínka s dobrou skalní formou a výsledek potěšil. Gamba je vcelku silovka, takže kupu dobrejch pokusů za den asi nedáš, čili upokusovat nebylo řešením. Na tenhle boulder jsem musel oprášit lezku z tvrdýho matroše, což se ukázalo jako docela důležité při jedné póze se zaklíněním paty a špičky."

Petr Handlíř

Jan Mlejnek Remake 8A, Sněžník
"Cusik....no už sem ti dlouho nepsal tak sem na to úplně zapomněl....;)
Víkend volnej a bez deti, tak beru ženu a vyrážíme směr Děčín...1.zastavka Sněžník a hurá spíše vyletnicky projit kopec. Pár lehčích bouldru na rozlez a podívat se na remake 8A ( kterej sem lezl minulý týden a padal sem na konci, či na začátku kvůli blbý patě.... Tam potkáváme karlose ( Lavička) kterej to má taky na lopatě.....Sednu pod Boulder a bum hned z prvního pokusu vylezam;) bomba! Další půl hodky krokuju temnou hmotu a zjistuju že udelam všechny kroky....pecka!!!! Tkze další návštěvy hurá do díry;) zbytek dne lezeme lehčí na pohodu....neděle Tisá. Takovej pohodovej víkend;)"

Jan Mlejnek

Martin Švec Vůně Dálek SD 8A, Sloup
"Po přelezení "smradu" mi na tom samém místě zůstal původní boulder od Adama Ondry z roku 2008, co vím tak od té doby to nemělo přelez, možná proto že ten kus skály nevypadá moc vábně, ale můžu říct že takhle krásné bouldery jako je Smrad a Vůně dálek jsem ještě nelezl! Tento boulder si zaslouží víc než jeden přelez za 9-10let! Vůně dálek na pohled vypadá mnohem víc nelezitelně než Smrad ale není tomu tak. Namlsanej po přelezu ze stoje(7C+ na 6.pokus) jsem si myslel že sitstart padne hned den nato ale jak se ukázalo tak tři ne úplně těžké kroky přidají boulderu docela dost na vytrvalosti a podařilo se mi 9x spadnout v dolezovém 6C které má samo o sobě asi 5kroků a padal jsem v každém z nich :). No ca každý 4.pokus se mi podařilo udělat crux a spadnout v tom dolezu, ale nakonec jsem to asi na 40. Pokus urval, ta frustrace byla dost velká, ale potvrdilo se mi že neúcta k boulderu nakonec vede k velké pokoře."

Martin Švec

Robert Luby Neverland 8A, Cuvier
"Tak Neverland je môj prvý boulder za 8A a som rád, že rovno vo Fonte. Asi každý bouldrista vie o čom je reč, nízky stropík s oblinovým výlezom. V ten deň som najprv dal dve 7C klasiky, Carnage assis a Berezinu, potom som poskúšal Neverland ale rýchlo som sa vysilil plus nám začalo pršať tak sme išli preč. Na večer som sa ale vrátil sám a po tvrdom dobíjaní to nakoniec padlo. Bol som riadne happy aj som si zakričal :)  až tak, že ma počuli dole v Cuvieri :)."

Robert Luby

No a na závěr si jako obvykle nechávám závody.

2.kolo Rock Point český pohár v boulderingu - Ostrava Trojhalí
Boulder závody roztočily letos svoje druhé kolo a byla to naprosto suprová akce. Obří závodní scéna díky firmě Makak. Šest pětimetrových profilů!
Hlavní pořadatel Jirka Žák opět předvedl, že je velký Pán a umí udělat skvělou akci.
Laťka je hodně vysoko a snad se nám ji povede minimálně dorovnat v červnu na Letné. Zapište si do deníčků termín 24.6. a výmluvenky nebereme.

Eliška Adamovská 1.místo
"Vyhrát v Ostravě na bouldrech byl skvělej zážitek. Upřímně jsem to vůbec nečekala a mým cílem bylo finále :). Já sama se určitě nepovažuju za bouldristku a navíc s boulderingem moc zkušeností nemám, takže jsem největší radost měla z toho, když se mi podařilo nějaký boulder vymyslet, jako třeba finálovou jedničku a taky z toho, že se mi povedlo zmenšit u mě bohužel všudy přítomnou trému. Spousta lidí se přišlo podívat a udělat kotel atmosféru díky níž se mi asi lezlo tak dobře :).
V neděli - den mých 16 narozenin jsem pomáhala na dětských závodech (kde pro změnu vyhrál brácha :) ) a v pondělí jsem vyjela znova do Krasu, tentokrát s údernou partou včetně Toma Plevka a Dendy :) takže motivační výjezd. Hned prvním se mi podařilo poslat Barikádu, kterou jsem rozlezla minule a pak jsem pilovala Hroba, kterej snad příště taky padne :). Jinak bych chtěla říct, že mě lezení v Krasu fakt baví a podle mě není vůbec hnusný :) (Višeň ale pořád vede :P)"

Eliška Adamovská, foto: Standa Mitáč www.emontana.cz

Adam Ondra
"Ostrava byl hezkej zavod, dobra hala i prostredi, u mne dost rozklepanost a nezvyklost na zavodni bouldry a stani na strukturach, ale nakonec sem si to uzil. Diky patri klukum organizatorum, delaj to dobre;-)."

Adam Ondra, foto: Standa Mitáč www.emontana.cz

Nemůžu vynechat skvělé video z Ostrava p**o akce! Ne asi...woe.

No a to je vše přátelé a milovnící chytátek všelijakých tvarů a velikostí. Tlačte do plnejch, protože to za vás nikdo jinej neudělá. Plňte kapsy a pište. Reportů není nikdy dost a žádnej text není nikdy dost dlouhej. Ať si říká kdo chce co chce, tak nás to baví :).
Mějte se a držte se
Oliváč

P.S.
Jo a ještě něco. Každej chtěl mít v Ostravě fotku s Ajdamem. To se přece ví, ne :)?

Přidat komentář
Autor:  Pro vložení komentáře je nutné být přihlášen