Nejnovější komentáře

Autor: Kateřina Pírková16.01. 16:58
Autor: Jan Kohout15.01. 22:57
Autor: Petr Černocký09.01. 11:14
Autor: Kateřina Pírková08.01. 23:44
Autor: Petr Černocký06.01. 11:15

BB - najdi si svou akci...

<Leden '22>
poútstčtsone
 1 2
 3 4 5 6 7 8 9
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
     závod      promítání      koncert      přednáška      ostatní      párty      dětská akce      víc akcí

Boulder Boj 2022

15.01.Bboj č.1Výsledky

Boulder s.r.o
U Výstaviště 11, Praha 7
telefon: 605 700 816


Otevírací doba:

pondělí - neděle
09:00 - 22:00

Vstupné:

Dospělí
180 Kč

Děti
130 Kč

Kompletní ceník
Kontakt a mapa

Nutné přezuvky s sebou!
 
praha
foto

Stanovení cílů

Jestli je vaším heslem a krédem to, že ten, kdo trénuje na překližce je prachobyčejný překližkář, který nikdy pořádně nelezl na skále a vlastně lezení ani nerozumí, tak se pak ani nedivte, když vám onen "překližkář" či kámoš, kterého jste kdysi učili lézt začne s prstem v nose přelézat vaše skalní problémy. Volba je na vás :). Vymýšlejte si dál omluvy, proč nelezete o stupeň dva težší cesty anebo s tím něco udělejte.

Nejtěžší na samotném tréninku je rozhodnout se začít a...začít :).  Rozhodnutí začít trénovat je polovinou úspěchu, ale samozřejmě tou druhou je nekončící bitva experimentů. Obecně platí, že kolik úsilí do něčeho vložíte přesně tolik od toho získáte.  Jestliže chcete lézt rozumný standard a jste sportovně založený jedinec, tak 3 až 4 lezecké tréninky týdně byste měli absolvovat. Pakliže byste chtěli patřit mezi ty nejlepší anebo získat ze sebe to nejlepší budete muset do lezení samotného vložit mnohem více a přidat ještě něco navíc.

Před započetím jakéhokoliv tréninku je důležité stanovit si cíle. Cíle proč trénuji, na co trénuji a co přesně chci zlepšit. Na základě těchto informací budete schopni sestavit si tréninkový plán a vize do budoucna, které chcete přesunout do reality.
Cíle jsou velmi důležité. Představa, že budete tvrdě trénovat a nedostanete (nedáte si) žádnou odměnu je poněkud krutá :). Cíle vám pomůžou udržet si motivaci, která je na trénink velmi důležitá.
Ideální je si stanovit několik cílů, ke kterým se budete postupně propracovávat. Typy cílů, které byste si měli stanovit jsou tyto:

Krátkodobý cíl:
Krátkodobý cíl by měl ukazovat malé zlepšování, které ovšem musí být realistické. Cíl by měl být nastaven na dobu 3-6 týdnu. Je jedno jestli se jedná o boulder či cestu.

Střednědobý cíl:
Střednědobý cíl by měl být nastaven na období šesti měsíců maximálně jednoho roku. Opět si dejte realný cíl, kterého lze dosáhnout. Cíl by se měl pohybovat v rozmezí dvou stupňů nad vaše nynější maximum. Například pokud nyní lezete 8 UIAA, tak reálně byste se měli dostat za 6 měsíců na 8+ až 9-.

Dlouhodobý cíl:
Dlouhodobý cíl by měl být nastaven zhruba na dva roky. Cíl by se měl pohybovat v rozmezí čtyř až pěti stupňů nad vaše nynější maximum. Či-li pokud nyní lezete 8 UIAA, tak reálně byste se měli dostat za dva roky na stupeň 9 až 9+. Samozřejmě vás však po celou dobu čeká spousta práce a vytrvalého tréninku, ale je více než jisté, že na danou úroveň byste se měli plus mínus dostat.

Nejdůležitější u sestavování cílů je být realistou, být k sobě upřímný a vše mít viditelně zapsáno. 
Když budete obklopeni vašimi cíli budou vám blíže na dosah...

Pokud budete mít zájem se o tréninku dozvědět více nebo pomoci uvést dané postupy do praxe, tak se nebojte navštívit Boulder bar osobně. 
BB je zde především pro lidi, kteří se chtějí v lezení stále zlepšovat a dosahovat svých cílů. Ať už se jedná o lezce, kteří se chtějí zlepšit z 6 na 7 nebo z 9 na 10.
Jedna konzultace vám může pomoci otevřít oči ve vašem snažení o docílení vyšší výkonnosti a zlepšení se v lezení samotném.

reklama