Nejnovější komentáře

Autor: Klára Kušková28.03. 09:04
Autor: Karin Slunečková27.01. 21:06
Autor: Petr Černocký22.01. 13:13

BB - najdi si svou akci...

<Duben '24>
poútstčtsone
 1 2 3 4 5 6 7
 8 91011121314
15161718192021
22232425262728
2930
     závod      promítání      koncert      přednáška      ostatní      párty      dětská akce      víc akcí

Boulder s.r.o

praha

14.10.2015 23:10

Přelezy týdne 41

Přelezy týdne jsou každo týdenní oslava lezeckýho bušení našich a bratrských lezců. Je sklízecí období a kosy se činí. Nůše stále bezedné a tak je co číst. Někdo na ty skály jezdí rovnou kombajnem a kosí to ve velkém. Hrozný velko sedláci jsou mezi náma :) Tak jdeme na ně :)

Martin Jungling Divoký Srdce XIa, Výslech Xc a Revers Up 8A, Labák
Bohužel jsem Džangla nedohnal...

Martin Jungling, foto:Mamina :)

Na Srbsku se děly věci. Reschík zprovoznil super tajnou oblast a pozval dva monstr světové lezce. Adam s Martinem dorazili a srazili tvrdou cestu na první dobrou. Zůstávají ale ještě další projekty a více se můžete taky dozvědět na Emontaně.

Adam Ondra Mimikry 8b+ OS, 8a+ OS, Srbsko a Dopamin 8b OS, Persona non grata 8b OS, Coverstory 8c, Zillertal
"Vyrazil jsem na tajnou misi jiz v prubehu ceskeho poharu ve Slanym jen na cumendu, a pohled na previsy rozhodne nezklamal a rad jsem dorazil. Byl jsem na Entre prises akci v Lyonu v patek, v poledne jsem doletel do Prahy a jeste odpoledne jsem imitoval pohyby v ultimatnim projektu vlevo od Mimiker, ktery bude minimalne 9b+. Fakt brutalni mazec, ale diky dost velke vlhkosti a nevyspani mi to fakt mo neslo. Nechal jsem to teda vsechno na nedeli, kdy prijeli filmari, fotaci a Martin. V nedeli byly podminky paradnicky, sucho a slunce. Nabehli sme na Petovu cestu Mimikry, odhadovana klasa 11-. Nebylo to bez boje, ale onsight padl a Martin v tesnem zavesu posila na flash. Cesta je zapadniho charakteru a gradujici a jiste bude nejvetsim lakadlem tohoto sektoru. Predesilam, ze skala neni samozrejme uplne nejpevnejsi, ale rozbitejsi nez Santa linya to neni a verim, ze se to oleze. Navic posledni tretina ve vylezu do plotny uz je skala velkoparadnicka a snad se neurazi nikdo, kdyz ji prirovnam k Buoux!
Pote jsme se presunuli o kus vlevo, kde se nabizelo jasne spojeni s prvnimi 4nyty Mimimer do brutalniho projektu vlevo, ktery jsem prolizal predchozi den. Chyty dobry, stupy dobry, ale ani po pul hodine jsem nemel zkrokovano. Nakonec po radnem zapojeni fantazie a kreativity jsem prisel na uzasnou betu. Dal jsem dva pokusy, marny to nebylo, ale bohuzel to neklaplo, tak se tam budu muset vratit. A rad. Bohuzel ted ve ctvrtek cestou na letiste asi ne, kdyz se divam ven na ten hnus.Jinak oblast nabizi jeste par podobne tezkych projektu, jen to chce jeste trochu prace s docistenim."

Adam Ondra, foto: Standa Mitáč

Martin Stráník Mimikry 8b+  Flash, Srbsko
"Srbsko dobrý, Adam nejprve onsajtuje a díky jeho radám se mě se štěstím daří flash, je to lezení v převise po velkých chytech a pak dva bouldříky nad sebou ve vylezový desce.Naštěstí tam byl vždy lepší chyt a mohl jsem trošku odpočinout. Pěknej profil, skála horší,ale to se snad oleze...potencial velkej. Závod se jakš takš povedl, klasicky se mě ve finale nedařilo nastoupit do kolmáče. Nakonec nastoupím ale těsně pod topem mě dochází čas. Zbytek je o síle a tam problém nebyl. Chválič ukázal. že styl Zbrankových boulderů mu sedí. Použil i hlavu a zaslouženě zvítězil."

Martin Stráník, foto: Standa Mitáč

Ondřej Nevělík Idefix 8A+, Sloup
"Musel jsem využít jeden z posledních víkendů, kdy se dalo letos ještě slušně zalézt v Krase a naštěstí se mi Idefixe podařilo dát během pár pokusů. Sem tam jsem ho zkoušel už 2 roky, ale vůbec mi to nikdy nešlo. Nevím, co bylo teď jinak, ale z ničeho nic šel docela s rezervou."

Ondřej Nevělík, Deep throat 8B

Andrej Kamas Sommelier 8b (FA), Súľov
"Cestu Sommelier som navrtal uz davnejsie ,je na nadhernu 45 metrovu vezu,ktora je juzne orientovana,takze je problem vystihnut podmienky.Na jar som ich nestihol,teraz to islo pomerne rychlo :).Prva polovica je lahke lezenie,potom nasleduje neprijemny bouldrik za zvisle listy,konciaci skokom zo stisku do listy na zapor.Potom nasleduje este krasne uz lahsie lezenie po vanickach,spodakoch ktore konci zaverecnym bouldrikom. Z cesty mam velku radost je to krasne vzdusne lezenie."

Andrej Kamas

Libor Břicháček Black And Decker 8A, Stratosphere 8A, Labák
"Víkend, parádní počasí, ikdyž až moc teplo. Sobotní lehké trápení se zavlhlým Labákem napravilo nedělní natěšení. Bivak mě k sobě táhnul jak magnet a nakonec dobře, že jsem vyrazil. Přifuněl jsem a zrovna Véna vylezl těžkýho Deckera. Takže to dneska lepí. Hurááá. Na rozlez dávám Bílý traverz 7C a hurá taky do Deckera. Kroky znám ze soboty a pouští mě to na 3.pokus. Radost a přesun na Stratosphere 8A. Zprvu nechápu jak jsem mohl ty chyty držet, ale nakonec se kousnu a posílám zřejmě 4. přelez?? Jupííí....na dolez už jen vychutnávám krásný západ slunce v údolí a mrsknu Analogovou variantu 7C, kterou vidim osobně za 7B+ pro delší. Už jen vyprudim telefonátem Vasila aby záviděl a honem domůůůů."

Štěpán Stráník Všemocný 8A+, Moravské Kejkle
"Po MČR mám v pánu zajet na Držkovou, kde budou Moravské Kejkle. Podaří se mi vylézt pěkný bouldery od 7A do 8A+.Nejtěžší je novinka na hraně Berserker, nastupuje se ze sedu vlevo ve stěnce, následují tři mocně silový kroky a pak už lehčím terénem nahoru. Boulder ždímám asi hodinu, nejtěžší nakonec je přiskočit s velmi špatnýma nohama levou rukou "šidítko". Vzniká boulder Všemocný s klasou asi 8A+."

Štěpán Stráník

Upoutávka na Moravské Kejkle ZDE

Aleš Rozsypal Amore`s Perros Xc, Labák
"Na pravym je celkem narváno. Není se čemu divit – krásné podzimní počasí, slunce, chlad. Dáváme přednost stínu a kratším cestám. Z horka, bolavých nohou a dlouhých cest máme strach. Čím kratší, tím lepší. Jedna z nich je Amorres perros – pětinýtovka bez omáčky. Určitě pro mnohé není zajímavá, ani půvabná – prostě „not nice“.Klíčový je bouldr u druhého, pak ještě pikantní závěr.  Ani během tří seancí na polici se mi nepodaří rozluštit nohosled, cesta mi připadá v kuse nelezitelná. Což potvrzuje vyjádření dalších dobyvatelů – žádná dávačka. Až po nedělním přelezu Matěje se rozsvítilo. Bouldr šel hned napoprvé.
 Celou dobu zkoušení vzpomínáme na Petra Resche, který Amores vylezl OS. Podle Dlabise je to minimálně výstup roku, který by se měl zpětně ocenit. OS se nepovedll ani Adamovi, a ten lecjakou nástrahu dokáže prokouknout. Pro nás smrtelníky je tento počin neuvěřitelně povedený a je škoda, že tyto výkony historického významu nejsou natočené. I když pozdě, přeci bych se nabídl jako kameraman. Třeba by se dal natočit retro přelez. :)"

Aleš Rozsypal a jeho dělo :)

Honza Novák Master Of Rock 8A, Ostaš

Ondřej Tůma a Matěj Svojtka Panel Fiction Xc, Tisá
Ondra: "Panel se mi na prvni pohled dost libil, jasna linka ve stene, kde nic jinyho nevede. Prvnim nalezem mi praskly hned ctyri briska, takze sem borhak nad boldrem vubec nedobyl. Pak sem to cely zatejpoval a doufal, ze to vydrzi. Ctvrtym nalezem vydrzelo a po prelezeni boldru me cekal jeste takovej zertovnej vylez. Neznalost, klasicka klepacka a pak zoufaly placnuti nekam nahoru, kde nastesti zabrala oblina a po lehkym vylezu sem si na vrcholu mohl pri krasnym zapadu slunce vychutnat prelez."

Ondřej Tůma, foto Lionel Lev

Matěj: "Super cesta o pár krocích za menší lišty. Po inspiraci DŽC videem jsem to lezl lehce zleva, protože přímá varianta, která údajně ještě nebyla přelezena, se opravdu jeví nemožně. Klasifikaci bych viděl jako těžce přestřelenou."

Matěj Svojtka, foto: Kateřina Šulcová

Editka Vopatová La Bomba Xc, Labák
"La Bomba je bomba cesta od mého bomba Ondry. Zamilovala jsem se do ní už před 3mi lety. Pamatuji si svůj první nález, kdy mi tato cesta s 60 krásnými kroky připadala strašně těžká. Už jenom kvůli tomu, že celou cestu se dělají poměrně těžké kroky a pod klíčovým boulderem se nedá pořádně vyklepat. Tento podzim jsem si ji zvolila jako hlavní cíl. Poprvé jsem ji zkoušela s mým bráchou, pak s Luckou Hrozovou a Tapírem. S každým z nich jsem přišla na nějakou vychytávku. Můžu říct, že se mi tento proces nacvičování mega líbil. Už jen s kolika lidmi jsem tam byla a že mě moc bavila. Cestu jsem přelezla v pátek. Teplota konečně klesla pod 15 stupňů a tak nastala dobrá podmínka. V druhém pokuse v pátek jsem konečně přelezla klíčovou pasáž a dostala se ke slaňáku. Jenže cesta končí na polici nad ním a tam je ještě jeden technický boulder. Sjely mi ruce a nohy, spadla jsem. Už jsem cítila pocit vítězství a najednou jsem se houpala v laně. Bylo to veliké zklamání a chvilku jsem váhala, že už to znova nepolezu. Nakonec mě Ondra vyhecoval a nechala jsem se spustit. Už se stmívalo a moc času na pokus mi nezbývalo. Rychle jsem se proběhla do Mordoru na zahřátí a po chvilce dala ještě jeden pokus. Klíčovou pasáž jsem přelezla totálně na hranici pádu a technický boulder taktéž. Než jsem stihla vycvakat expresky a spustit se na zem, byla tma. Večer jsme to oslavili a s klidným svědomím můžu odjet na zájezd někam na jih :)."

Velká gratulace a ještě přidávám co Editka napsala na FB:
La Bombaaaaaaa Xc tak se jmenuje má nejtěžší čerstvě přelezená cesta na písku. Když jsem se v přelezu vyškrábala na polici nad slaňákem a zařvala si radostí na celé údolí, pocítila jsem takové štěstí a radost, co už jsem dlouho nezažila. Díky tomu lezu a motivují mě cesty na mé hranici :)
Děkuji za podporu: adidas Outdoor, Hanibal.cz, VP climbing servis s.r.o, EASY CLIMBING - horolezecká škola, teambuilding"

Edita Vopatová, Foto Ondra Beneš

Zuzana Ulrichová Šroubovici DNA 7C, Modřín
"První podzimní bouldering po sezóně s lanem. Parádně nám vyšlo póčo, v sobotu na Sněžníku pár "rozlezových" boulderů, večer večírek u Bambusů a neděle Modřín. Plán byl jasný: nejlehčí Céčka :). Tak jsme vybrali Šroubovici DNA, vymysleli program a vylezli :). Další jsme pak vybrali Doly Modřín 7C. Ze začátku nám nebylo jasný, jak se nastupuje. Na videu to Skálič leze ze zadnějšího chytu na pravou, tak jsme ten boulder lezli taky tak. Doma jsem se pak od Jirky Šváchy dozvěděla, že nastupoval z placky přímo u hrany, takže nevím, jak to lezli ostatní přelezci. Příště by to chtělo udělat lépe šipku a nebo definovat nástupové chyty...Každopádně je to pěknej boulder, super silovka."

Mára Schaffer Zona 0 8b, Siurana
"Zatím jen Zona 0, což všude už píšou jen 8a+ a dál jedno 7c+ na OS z toho mám taky radost :). Uvidíme co bude dál :)."

Mára Schaffer

Report od Juraje. Přelez z minulých týdnů

Juraj Klimo Rodinné šťastie 10+/11-, Belá
"Rodinné šťastie je krátka 4 nitová cestička. Nachádza sa v oblasti Belá v najvrchnejšom sektore. Charakter je silno bouldrový, pomerne dobré chyty so zlými stupmi a ťažkým telovým lezením. Hoci je cesta v  previsnutejšej platni, pripomína tlakom, ktorý na Vás vytvára skôr stropové lezenie. Je to doteraz moja najťažšia vylezená cesta. Klasa: 10+/11- čiže francúzskych 8b+/c.  Názov cesty je podľa malej rastlinky. Tá je citlivá na vodu a keď sa o ňu nestaráte tak vám uschne rovnako ako aj to životné rodinné šťastie (starší vedia o čom hovorím a  mladší sa to časom dozvedia:))."

Juraj Klimo, Rodinné šťastie :)

Peter Jochec Koala 8b/8b+, Súľov
"To taka smiesna cesticka, jedina co sa mi dala liezt, kedze nebolo treba zalamovat. Na zaciatku dobre chnapky, ako hovori Kubo "stvorkovy traverz" a potom si das oblinkoveho Medu. Aby to bolo trosku dramatickejsie tak som sa tri krat pustil na hrane a stvrtym nalezom to vyslo. Este to bolo spestrene vypinanim expresiek po kazdom pokuse aby nezavadzali Kubovi a on ich chudak musel nacvakat aby som zas mohol liezt ja :)."

Peter Jochec v Genezisu

Jan Chvála Mistr ČR v boulderingu
"Když jsem v sobotu dolezl poslední boulder, věděl jsem, že by to mohla být bedna... Když jsem se dozvěděl, že až to místo úplně nahoře, tak jsem to moc nemohl vstřebat. V Ostravě se mi většinou dařilo, ale že si tu splním jeden z prvních lezeckých snů a stanu se na jeden rok mistrem, v to jsem ani nedoufal. Lezlo se mi parádně, bouldry mi sedly a ten první jsem krásně vymyslel (což mě přineslo titul). Je ale vidět v čem mám slabiny. Musím na tom zapracovat ať nedělám tomu titulu ostudu :). Byly to zase jednou super závody!"

A ještě přidám příspěvek z FB:
"Po 12ti a půl roce lezení se mi splnil další lezecký sen. Dnes jsem se stal mistrem republiky v boulderingu! Bylo to o chlup, ale je to skvělý! Další vždy potřebná hromada motivace! Veliké díky me milované ženě Maruška Chválová za ovesné sušenky rodině za perfektní zázemí a Ocún za skvěle vybavení a podporu."

Jan Chvála

A ještě bedna :)

Petra Růžičková Mistryně ČR v boulderingu
"Koncem roku se mi nějak zastesklo po skalách. Otevírám yr.no a zjišťuju, že na Labák hlásí luxusní předpověď, pak mrknu na Ostravu a černo. Nějak se mi nedaří tenhle závod odlišit od jiných českých pohárů, ale přemýšlím a říkám si, že bych přece jen mohla jednou to mistrovství republiky vyhrát. Jaký to asi je? Zamávám spolubydlícímu, který právě odjíždí za sluníčkem do Labáku a plná odhodlání vyrážím do Ostravy. Registraci stíháme jen těsně a za chvíli už nastupuju úplně zmrzlá na první bouldr. Top jedním prstem asi nestačí, že? Nenechám se rozhodit a další tři už topuju oběma. Finále se stavěčům moc podařilo a tři topy mi stačily na vítězství. Tak se mi to přece jen nakonec povedlo! Nadšená se vracím domů a slavíme burčákem z 5-ti litrového kanystru. No a odpověď na otázku, jaké je stát se mistrem republiky? Je to úplně stejný jako vyhrát jakékoliv jiné závody. Pocity a nadšení se liší závod od závodu, kde ale záleží na spoustě jiných věcí, než na jeho názvu. Každým vyhraným závodem je tlak větší, ale mě baví ta práce s psychikou, kdy nikdy nevím, jestli to ustojím. A právě to dělá každý závod jedinečným."

Petra Růžičková

Uf...Dneska to byla fuška. Bitva s připojením ale je super, že se toho tolik děje. Díky všem za účast ve hře :)!
Sázejte dál a užívejte každý pohyb venku. Zima přichází...
Mějte se
Držte se
Oliváč

Přidat komentář
Autor:  Pro vložení komentáře je nutné být přihlášen